رزرو مشاوره
نورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز
    
تعداد بازدید: 254
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1402/1/28

نور یکی از عناصر مهم دکوراسیون داخلی است که اغلب نادیده گرفته می شود. نورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز برای ایجاد روحیه خوب و دکوراسیون زیبای محیط ضروری است. بنابراین کاربرد صحیح آن از ابتدای دکوراسیون داخلی را باید حیاتی دانست. وسایل روشنایی به کار رفته در اتاق علاوه بر اینکه سبک و سیاق خاصی می بخشد، احساس امنیت و راحتی را نیز افزایش می دهد. استفاده از نور مناسب در مکان باعث می شود خانه یا محل کار شما مانند الماس بدرخشد. نورپردازی فضای نشیمن مانند انتخاب رنگ، اندازه اتاق، انتخاب متریال و طراحی مبلمان مهم است و همه اینها در کنار هم یک طراحی داخلی کامل را تشکیل می دهند.

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

 برای مشاهده لیست دکوراسیون های داخلی در شیراز اینجا کلیک نمایید.

نورپردازی و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی شیراز

هیچ چیز مانند نورپردازی اشتباه و نامناسب نمی تواند به یک فضا سبکی ناهنجار، قدیمی و احساس ناپسند بدهد. همیشه می توانید با نورپردازی در دکوراسیون داخلی شیراز به هر شکل و حالتی که دوست دارید سبک و فضای مکان را تغییر دهید. حتی اگر تمام وسایلی که در محیط استفاده کرده اید. مجلل و گران قیمت باشند، در صورت عدم وجود نور مناسب، هیچ کدام مورد توجه قرار نمی گیرند.

در واقع استفاده خلاقانه ازنورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز، خانه شما را به یک ویترین زیبا تبدیل می کند. این به شما امکان می دهد تعادل فوق العاده ای بین سبک، راحتی و کاربرد ایجاد کنید. زیبایی بی پایانی را می توان نه تنها با نور مصنوعی، بلکه با استفاده بهینه از نور طبیعی به خانه هدیه داد. در طراحی دکوراسیون داخلی باید نور طبیعی و مصنوعی را در نظر گرفت.

یکی از مهمترین قطعات پازل طراحی دکوراسیون، نورپردازی شیراز است. طراحان دکوراسیون، اهمیت نور مناسب در دکوراسیون داخلی را می دانند. طراحی نور در ایجاد روحیه مناسب و سازگاری فضاهای داخلی نقش اساسی دارد. طراحان دکوراسیون داخلی از منابع مختلف نور برای روشنایی فضای داخلی و ایجاد نور کافی استفاده می کنند. این بدان معنا نیست که نورپردازی فقط وظیفه طراح صحنه است و شما نمی توانید از عهده آن برآیید. اگر می خواهید نورپردازی دکوراسیون داخلی را خودتان انجام دهید، ابتدا باید بدانید کدام نور برای چه خانه ای و برای چه منظوری مناسب است. در این مقاله به طور مفصل به تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی شیراز و نحوه انجام آن می پردازیم. با برنادکورهمراه باشید!

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی شیراز

خانه ای که نور خورشید مستقیماً به آن بتابد همیشه دلچسب و زیباست. اما خانه ای که این موهبت را نداشته باشد، انرژی چندانی ندارد و حتی غمگین است; اما اصلا نگران نباشید. این کمبود نور را می توان با نورپردازی مناسب و حرفه ای جبران کرد; البته خانه هایی که در آن ها نور خورشید وجود دارد در شب نیز به نور مصنوعی نیاز دارند و با نورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز می توان شب ها را مانند روزهای آفتابی آن ها روشن و زیبا کرد.

اگر می خواهید نورپردازی منزل یا محل کارتان شیک، دلپذیر و در عین حال کاربردی باشد، باید این سه نوع نورپردازی «نورپردازی عمومی، نور کاری و نورپردازی تاکیدی» را در نظر بگیرید. این سه در کنار هم خانه شما را شیک نشان می دهند و نور کافی برای انجام کارها و نور مناسب برای استراحت در خانه را تامین می کنند. در ادامه این سه نوع نورپردازی و نحوه استفاده از آنها را به شما خواهیم گفت.

نورپردازی عمومی در دکوراسیون داخلی شیراز

نورپردازی عمومی در دکوراسیون داخلی: نورپردازی عمومی یکی از اولین انواع نورپردازی است که در طراحی داخلی شیراز بسیار کاربرد دارد. منابع روشنایی عمومی نور مورد نیاز برای روشنایی خانه را تامین می کنند. چراغ های سقفی و مهتابی برای تامین روشنایی عمومی کافی است.

نکاتی در مورد نورپردازی در دکوراسیون داخلی شیراز

همانطور که گفتیم نورپردازی در شیراز تاثیر فوق العاده ای در دکوراسیون داخلی شما دارد و به طور کلی خانه شما را متحول می کند. علاوه بر این، بر انرژی و خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال در ماه های سرد سال نورپردازی مناسب می تواند خانه شما را دنج و دلپذیر کند. در ادامه نکات کلیدی در مورد نورپردازی در شیراز را در اختیار شما قرار می دهیم تا از این فاکتور به نفع خود استفاده کنید.

نورپردازی سقف منزل در شیراز

لوستر برای انواع نورپردازی سقف منزل در شیراز شگفت انگیز است. امروزه لوسترها در طرح های معاصر، کلاسیک و حتی مدرن ساخته می شوند تا با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ باشند. جزئیات تزئینی دقیق این وسایل به اتاق درخشش می بخشد و به همین دلیل به نقطه کانونی نورپردازی سقف خانه تبدیل می شوند.
چراغ های آویز، لامپ های شیکی هستند که هم به عنوان منبع نور و هم به عنوان یک عنصر تزئینی برای اتاق و انواع نورپردازی سقف منزل در شیرازعمل می کنند. این چراغ‌های سقفی مدرن حس زیبایی را ایجاد می‌کنند و زیبایی را به هر فضایی اضافه می‌کنند. اتاق هایی با سقف بلند که نیاز به نورپردازی سقف منزل در شیرازدارند، برای این نوع لامپ ها ایده آل هستند. چراغ های آویز گزینه مناسبی برای نصب بالای میزهای ناهارخوری، راه پله ها، آشپزخانه های جزیره ای شکل و فضاهای مطالعه خاص خواهد بود. چراغ های آویز در طرح ها، رنگ ها و انواع مختلفی استفاده می شود. همچنین می توان از این چراغ ها به صورت تکی یا ترکیبی استفاده کرد.

برخلاف لوسترها و چراغ های آویز، لامپ های شفاف در انواع نورپردازی سقفی به طور کامل بر روی سقف خانه قرار می گیرند. این لامپ ها را می توان در هر مکانی نصب کرد و برای اتاق هایی با سقف کم (8 فوت یا کمتر - 2 متر) ایده آل هستند. این لامپ های کم مصرف در یک فضای کوچک طراحی بی نقصی دارند و جلوه ای تمیز و براق به اتاق می دهند. می توانید این لامپ ها را در حمام، راهرو، کمد و نمونه های بزرگتر در اتاق یا اتاق خواب کودک آویزان کنید تا خطر آویزان شدن لامپ وجود نداشته باشد.

چراغ های شفاف ترکیبی از لامپ های شفاف و چراغ های آویز هستند. این نوع نورپردازی سقف منازل در شیراز هم دکوراتیو و هم کاربردی است. به طور معمول، این لامپ ها 4 یا 5 اینچ زیر سقف آویزان هستند، اما فضای عمودی کمتری نسبت به لامپ های شفاف اشغال می کنند. این نوع نورپردازی سقف خانه عموماً در آشپزخانه ها و اتاق های غذاخوری کوچک استفاده می شود. مهم ترین نکته و بهترین قسمت این نوع لامپ ها این است که به راحتی و به سرعت می توانید چراغ ها و لامپ های ال ای دی این مدل لامپ ها را تعویض کنید. با این حال، منبع نور دیگری به طور کلی علاوه بر لامپ نیمه شفاف استفاده می شود. زیرا این لامپ به تنهایی نور کافی برای یک منطقه بزرگ را تامین نمی کند. امروزه نورپردازی سقف یکی از روش های بسیار جدید و کاربردی برای زیباسازی محیط است. همانطور که می دانید نورپردازی دکوراتیو سقف در شیراز یکی از پرکاربردترین روش ها در طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد. بنابراین می توان گفت استفاده صحیح از منابع نور و همچنین استفاده از قدرت لامپ های رنگی در فضا می تواند در جلب توجه، آرامش و روحیه انسان تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

ویژگی نورپردازی سقف منزل در شیراز

چرا نورپردازی سقف خانه در شیراز یکی از جذاب ترین قسمت های کار به حساب می آید؟ زیرا اجرای طرح های مختلف که باعث تضاد نور در خانه می شود، جذابیت دکوراسیون داخلی را دو چندان می کند. در ادامه شما را با انواع نورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز آشنا می کنیم.

نورپردازی سقف آشپزخانه در شیراز

نورپردازی سقف آشپزخانه در شیرازاهمیت زیادی دارد. زیرا آشپزخانه باید روشن باشد. با توجه به طراحی سقف آشپزخانه در شیراز می توانید یک منبع نور اصلی و سپس نورپردازی تزئینی برای آن در نظر بگیرید. همچنین می توانید قسمت پایین کابینت های بالایی را با لامپ های ال ای دی رنگی طراحی کنید. در این صورت زیبایی فضای آشپزخانه را چند برابر می کنید. اگر سقف آشپزخانه و سقف پذیرایی مشترک است باید نورپردازی را به گونه ای اجرا کنید که سقف این دو مکان مختلف، از یکدیگر جدا شود.دراینصورت زیبایی فضا قطعا افزایش خواهد یافت.

نورپردازی سقف اتاق خواب در شیراز

برای نور سقف اتاق خواب در شیراز باید به نور طبیعی اتاق توجه کنید. معمولا برای نورپردازی اتاق خواب در شیراز از لوسترهای مناسب فضا استفاده می شود. اما بسته به فضایی که در اختیار دارید می توانید از لامپ های ال ای دی رنگی نیز برای طراحی سقف استفاده کنید. به یاد داشته باشید سقف اتاق خواب باید به گونه ای روشن شود که فقط هاله ای ملایم از نور در آن پیدا شود. معمولا اتاق خواب محل استراحت است. پس نورهایی که برای این فضا در نظر می گیرید در عین داشتن رنگ مناسب باید ملایم و غیر مستقیم باشند.
نورپردازی سقف پذیرایی در شیراز
 
جذاب ترین قسمت نورپردازی به سقف پذیرایی در شیراز اختصاص دارد. می توانید تضاد مناسبی بین نور سقف آشپزخانه و اتاق غذاخوری ایجاد کنید. معمولا در نورپردازی سقف پذیرایی در شیراز، گوشه های سقف اهمیت بیشتری دارد. زیرا در مرکز سقف باید یک منبع نور اصلی وجود داشته باشد. بنابراین بسته به سلیقه و سبک طراحی داخلی می توانید از روش های مختلف نورپردازی سقف برای زیباتر شدن محیط استفاده کنید. یکی از رایج ترین روش ها استفاده از لوستر است. اما اگر کمی هوشمندانه عمل کنید، می توانید از سایر روش های نورپردازی غیرمستقیم در گوشه های سقف نیز استفاده کنید.
 
نورپردازی سقف به روش نور مخفی در شیراز
نورپردازی سقف در شیراز به روش نور مخفی یکی از جدیدترین و در عین حال جذاب ترین مدل های نورپردازی محسوب می شود. از آنجایی که نورپردازی یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی شیراز است، می توانید با استفاده از اصول صحیح و اجرای آن محیطی جذاب و زیبا خلق کنید. استفاده از چراغ های رنگی نیز یک راز است این یکی از جدیدترین روش های نورپردازی سقف است. آیا می دانید منظور از نور پنهان در شیراز چیست؟ در واقع اجرای نور پنهان به گونه ای است که لامپ یا منبع نور قابل رویت نیست و تنها نور ساطع شده از آن به محیط زیبایی و جلوه می بخشد. نورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز با استفاده از نور مخفی در شیراز یکی از روش های نوین نورپردازی است. در کشور ما در چند سال اخیر این روش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نور مخفی در هر محیطی قابل استفاده است. بنابراین اگر سلیقه شما به سمت سبک مدرن است می توانید این سبک را در خانه یا محیط کار خود پیاده کنید. در واقع نوری که به این شکل در محیط پخش می شود غیر مستقیم است. پس می توان گفت انعکاس هاله ای این نور می تواند جذابیت محیط را افزایش دهد. یکی از مهم ترین مزایای نورپردازی با نور مخفی برای سقف در شیراز این است که به هیچ وجه گرما تولید نمی کند. این ویژگی باعث افزایش امنیت ساختمان می شود. زیرا امکان تولید گرمای بیش از حد و اتصال برق و یا آتش سوزی از بین خواهد رفت.

انواع نورپردازی سقفی در شیراز

نورپردازی سقف در شیراز انواع مختلفی دارد. شما می توانید بسته به فضایی که دارید و سبک دکوراسیون طراحی شده یکی از این روش ها را انتخاب و اجرا کنید. بهتر است با ویژگی های هر یک از این نورپردازی های سقفی در شیراز آشنا شوید.

نورپردازی سقف با گچ بری در شیراز

برای نورپردازی سقف با گچ در شیراز استفاده از نور مخفی گزینه بسیار مناسبی است. زیرا نور پنهان می تواند زیبایی گچ های سقفی را چند برابر کند و از طرفی اجرای آن آسان است. این سبک از نورپردازی برای تمامی سقف ها قابل اجرا است و محدودیتی برای اجرای آن وجود ندارد.

نورپردازی با فریم های گچی توکار در شیراز

فریم های گچی توکار یکی از جدیدترین متریال های موجود برای نورپردازی مخفی به شمار می رود. یکی از ویژگی های منحصر بفرد این فریم های گچی این است که بعد از نصب مانند قسمتی از سقف به نظرمی رسند،این ویژگی در زیباترشدن فضای شما بسیار موثر است. دکوراسیون داخلی برنا تنها عرضه کننده فریم های گچی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در استان فارس می باشد. جهت دریافت کاتالوگ و لیست قیمت اینجا کلیک نمایید.

 
نورپردازی سقف با کناف در شیراز

یکی از روش های جدید و به روز نورپردازی سقف در شیراز استفاده از کناف می باشد. ترکیب نورپردازی با کناف دکوراسیونی بسیار شیک و مدرن در فضا ایجاد می کند. تقریباً می توان گفت امروزه در هر خانه ای با دکوراسیون لوکس می توان سقفی با نورپردازی را دید. زیرا جلوه بسیار زیبا و جذابی به محیط می دهد.

نورپردازی سقف کشسان در شیراز

یکی از بارزترین ویژگی های سقف کشسان در شیراز این است که می توان آن را حتی بدون نور اجرا کرد. در عین حال زیبایی منحصربفردی را نیز به محیط می بخشد. اما بد نیست بدانید که نورپردازی سقف کشسان می تواند زیبایی سقف و محیط را تا حد زیادی افزایش دهد. برای این نوع سقف می توانید از انواع چراغ های مناسب استفاده کنید. سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که نورپردازی باید در آن ادغام شود. بنابراین باید بگوییم که اگر در این نوع سقف ها از طراحی و تخصص کافی استفاده شود، بدون شک یکی از زیباترین و شیک ترین فضاها را ایجاد خواهد کرد.

انواع چراغ های سقفی در شیراز

برای اینکه بتوانید انواع نورپردازی سقف شیراز را در محیط های مختلف اجرا کنید، می توانید از انواع چراغ های مناسب برای این کار استفاده کنید. در ادامه انواع چراغ های مناسب برای نورپردازی در شیراز را به شما معرفی می کنیم.
چراغ و لامپ هالوژن در روشنایی شیراز

استفاده از چراغ ها و لامپ های هالوژن برای نورپردازی سقف در شیراز یکی از هنرمندانه ترین و البته رایج ترین روش های نورپردازی به شمار می رود. چراغ های سقفی هالوژن با تنوع رنگی بالا می توانند استایلی زیبا و شیک در محیط های داخلی ایجاد کنند. خوب است بدانید که این چراغ ها روی سقف های کاذب نیز قابل نصب هستند و بسیار پر طرفدار هستند. برای سقف آشپزخانه و پذیرایی از چراغ ها و لامپ های هالوژن استفاده می شود.

 
چراغ دکوری در روشنایی شیراز

لامپ های تزئینی همانطور که از نامشان پیداست برای تزئین استفاده می شود. این لامپ ها منبع نور اصلی محسوب نمی شوند و معمولا در لبه سقف استفاده می شوند. لامپ های تزئینی را می توانید در شیراز در رنگ های مختلف تهیه کنید. بد نیست بدانید که این لامپ ها در انواع سقف کاذب قابل استفاده است. یکی از محبوب ترین چراغ های سقفی در شیراز، لوسترها هستند. از گذشته تا به امروز، لوسترها شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته اند. شما می توانید این عناصر تزئینی و زیبا را در سبک های مختلف تهیه کنید. معمولا از چراغ ها و لامپ هایی که روی لوسترها قرار می گیرند به عنوان منبع اصلی نور استفاده می شود. بنابراین باید بگوییم که از لامپ هایی با رنگ های آفتابی یا مهتابی استفاده کنید. سبک و طرح لوستر باید با توجه به طراحی سقف انتخاب شود. همچنین استفاده از سایر لامپ های تزئینی در لبه سقف می تواند زیبایی نورپردازی سقف را چند برابر کند.

لامپ های پنلی و سقفی در نورپردازی سقف شیراز
چراغ های سقفی یکی دیگر از انواع چراغ های مناسب برای نورپردازی سقف در شیراز است. این لامپ ها فقط روی سقف یا توکار قابل نصب هستند. همچنین لامپ تابلویی نور را به صورت یکنواخت و خطی در فضا پخش می کند. لامپ های پنلی و سقفی معمولاً به عنوان نور تکمیلی استفاده می شوند. استفاده از این لامپ ها برای سقف هایی که سبکی مدرن دارند توصیه می شود. این لامپ ها طول عمر بالایی دارند. بنابراین، صرف هزینه برای خرید آنها کاملا مقرون به صرفه است. به طور کلی در اکثر ساختمان های مسکونی و تجاری برای طراحی و اجرای نورپردازی در شیراز معمولا سقف ساختمان بیش از سایر مناطق اهمیت دارد. از طرفی همانطور که می دانیم نورپردازی و کاربرد فریم های گچی توکار در شیراز مهمترین نقش را در تامین نور کافی ساختمان دارد. بنابراین نورپردازی آن باید با دقت و کیفیت لازم انجام شود. بهتر است از هنر و معماری برای نورپردازی سقف به گونه ای استفاده شود که دید بهتر و زیباتری نسبت به ساختمان به افراد بدهد. ابتدا باید مشخص شود فضایی که قرار است سقف آن روشن شود چه کاربردی دارد. به عنوان مثال سقف مربوط به یک ساختمان مسکونی یا یک اداره یا یک رستوران است. 
برای طراحی نورپردازی سقف در شیراز می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. از گذشته های دور تاکنون از انواع لوستر برای نورپردازی سقف استفاده می شده است. لوسترهای مجلل در تالارهای پذیرایی مجلل نوعی نورپردازی سنتی و کلاسیک به حساب می آیند اما به دلیل جلوه ای که دارند امروزه نیز بسیار پرطرفدار هستند و در منازل مورد استفاده قرار می گیرند.
در مقایسه با نورپردازی به وسیله لوستر و لامپ که نورپردازی آشکاری هستند، امروزه استفاده از نور مخفی در سقف نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این نورپردازی به کمک معماری سقف و سایر ابزارها، لامپ ها به صورت مخفیانه در سقف نصب می شوند تا تنها تابش یا انعکاس نور آنها نمایان باشد. استفاده از نورهای مخفی در سقف به زیبایی نورپردازی می افزاید و تاثیر ویژه ای بر احساس و درک افراد از محیط دارد.

از   3   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |