رزرو مشاوره
دکوراسیون داخلی در شیراز|سبک مدرن
    
تعداد بازدید: 514
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/12/16

طراحی داخلی به سبک مدرن از اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در بین مردم رایج شد و این هنر در اواخر دهه 60 قرن نوزدهم به اوج خود رسید. یکی از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز، استفاده از خطوط ساده و زاویه دار است و برای پرهیز از تزیین و تجمل بیش از حد، معمولا از این خطوط ساده برای آرامش فضا و زیباتر شدن آن استفاده می کنند. 

 

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

 برای مشاهده لیست دکوراسیون های داخلی در شیراز اینجا کلیک نمایید.

دکوراسیون مدرن درشیراز

در اواخر دهه 1800، سبک مدرن بر اساس طراحی و دکوراسیون مدرنیسم آغاز شد. این سبک از طریق یک مدرسه هنری به نام باهاوس در آلمان متولد شد و با تاکید بر طراحی ساده و کاربردی انجام شد. سبک مدرن یک سبک قدیمی است که در قرن بیست و یکم طرفداران بیشتری پیدا کرده و بسیار محبوب شده است. به طوری که به عنوان دکوراسیون مدرن 2022 شناخته می شود.

آشنایی با مفهوم دکوراسیون مدرن در شیراز به شما کمک می کند تا خانه خود را بر اساس این سبک بهتر بچینید. دکوراسیون مدرن و شیک به گونه ای طراحی شده است که از کمترین فضا نهایت استفاده را ببرید و در مقایسه با سبک های سنتی، فضاهای بدون استفاده کمتر به چشم می آیند. در نتیجه می توان گفت یکی از دلایل محبوب شدن دکوراسیون منزل مدرن در بین مردم همین است. بنابراین اگر از کوچکی خانه خود رنج می برید، بهتر است سراغ دکوراسیون منزل مدرن بروید.

 

دکوراسیون مدرن شامل چه قسمت هایی می شود؟

به طور کلی اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی از قسمت های دکوراسیون داخلی هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

برخی بر این باورند که سبک مدرن بیش از حد سرد و ساده است، اما سبک مدرن برخلاف تصور آنها، با استفاده از اصول و قوانین مختص خود، حس سادگی و آرامش را در خانه شما ایجاد می کند. خانه شما نه تنها زیباتر به نظر می رسد، بلکه اگر در خانه های کوچک زندگی می کنید واز این سبک برای تزئین فضای داخلی خانه خود استفاده می کنید، فضای خانه شما بزرگتر به نظر می رسد و می توانید از همه قسمت های آن استفاده کنید. برخلاف تصورعموم استفاده از دکوراسیون مدرن بهترین گزینه برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک است که می توانید با استفاده از رنگ خنثی یا مات این زیبایی را تکمیل کنید. برای مثال استفاده از رنگ سفید یا خاکستری یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی داخلی به سبک مدرن در شیراز است.

 

یکی دیگر از نکات مثبت دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز این است که علاوه بر این سادگی و زیبایی، به دلیل استفاده نکردن از وسایل تزیینی مجلل و پر تزئین، هزینه هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی در نظر می گیرید بسیار کاهش می یابد و برای شما مقرون به صرفه خواهد بود و دیگر نگران تطبیق وسایل دکوری مختلف با هم نخواهید بود و برای تمیزکردن و گردگیری آنها به زمان زیادی نیاز نخواهید داشت.

برخی از طراحان داخلی با ایجاد تغییرات جزئی در سبک مدرن برای طراحی داخلی، نام دیگری برای سبک جدید انتخاب کردند و آن را مینیمالیسم نامیدند.

البته سبک های مشابه سبک مدرن نیز گسترش یافته است که یکی از آنها سبک معاصر است که ضمن داشتن شباهت های فراوان با سبک مدرن، تفاوت هایی نیز بین این دو وجود دارد که تنها متخصصان این حوزه و افرادی که در زمینه طراحی داخلی و معماری داخلی فعالیت دارند متوجه تفاوت آنها خواهند شد.

 

متریال دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز

برای طراحی داخلی خانه ها به سبک مدرن از متریال های مختلفی استفاده می شود که دو نمونه از رایج ترین آنها چوب و پلاستیک است و طراحان معمولاً به جای رگه های روی سطح از پوشش رنگی مات روی چوب طبیعی استفاده می کنند. چوب برای محو شدن وجود دارد. البته برخی دیگر از طراحان داخلی معتقدند که باید از چوب طبیعی به صورت دست نخورده استفاده کرد تا به عنوان عنصری ارگانیک در فضا جلوه خاصی به آن ببخشد.

از دیگر موادی که در فضاهای داخلی مدرن استفاده می شود، فلزات براق مانند فولاد ضد زنگ هستند و معمولا در آشپزخانه های سبک مدرن، بیشتر وسایل از استیل ساخته می شوند. حتی برای لوازم تزئینی مانند بدنه لوستر یا آباژور یا صندلی و میز از فلزات براق مانند استیل، شیشه و پلاستیک برای سطوح صاف مانند سطح میز و ... نیز استفاده می شود.

برای مصالح مورد استفاده در کفپوش ساختمان مانند کفپوش اتاق غذاخوری و کفپوش آشپزخانه می توانید از کف پوش پی وی سی، پارکت یا سنگ استفاده کنید. یا می توانید از سرامیک برای کفپوش استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید از فرش در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی خانه با سبکی مدرن استفاده کنید، بهتر است به جای انتخاب فرش های طرح دار موجود در بازار که تنوع رنگی زیادی دارند، از فرش های ساده و تک رنگ استفاده کنید. که با اشکال هندسی ساده طراحی شده اند. یا می توانید از فرش هایی با پرزهای بلند یا کوتاه به عنوان کفپوش منزل استفاده کنید.

نورو روشنایی در دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز
اگر تمام قوانین و اصول طراحی داخلی مدرن و چیدمان دکوراسیون داخلی خانه با سبک مدرن به درستی انجام شود مکمل همه این زیبایی ها یک نورپردازی حرفه ای خواهد بود و می توانید از فریم های گچی توکار و هالوژن برای کاهش کنتراست نور در خانه و دلپذیرتر شدن فضا استفاده کنید. اگر می خواهید در قسمتی از خانه  نور متمرکزی داشته باشید می توانید از آباژور استفاده کنید اما سبک آباژوری که می خرید باید با سبک مدرن مطابقت داشته باشد.

چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز

بعد از انجام طراحی و معماری و خرید مبلمان نوبت به چیدمان مبلمان در جای مناسب خود می رسد و بهتر است برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه های مدرن از فرم های L یا دایره ای و نیم دایره استفاده کنید. در سبک مدرن نیازی به رعایت تقارن در قسمت های مختلف خانه نیست و رعایت تقارن مختص سبک کلاسیک است. اگر تصمیم به استفاده از پرده برای تکمیل فضا دارید، حتما از پرده های ساده تک رنگ یا با رنگ های ملایم استفاده کنید که از نظر دوخت و طراحی ظاهری ساده دارند و برای سبک مدرن مناسب هستند.

از   1   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |