رزرو مشاوره
طراحی نما مدرن در شیراز
    
بازدید: 181
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی و اجرای نمای ساختمان در شیراز

طراحی نمای مدرن ساختمان در شیراز

یکی از اساسی ترین تفاوت های نمای مدرن با نمای کلاسیک، حذف تزئینات و ساده سازی عناصر در نمای مدرن است. اصول طراحی این نما تابع قوانین معماری مدرن است. در واقع معماری مدرن نام یک سبک پیشرو در معماری است. این سبک در دهه آخر قرن نوزدهم پایه گذاری شد و سپس شروع به رشد کرد. در واقع معمارانی که به شیوه ای نوین کار می کردند، سعی کردند شیوه تفکر مدرن را در قالب دانش، مهندسی و فناوری با دنیای در حال تکامل همسو کنند. اولین سازه های معماری مدرن برج های بلند و آسمان خراش ها بودند.

نکات مهم در طراحی نمای مدرن شیراز

1- معماری ساختمان: همانطور که می دانید عمر مفید یک ساختمان 30 تا 50 سال است، بنابراین طراحی نمای ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که از زیبایی نمای این ساختمان ها کاسته نشود. نمای مدرنبه دلیل سادگی، بعد از چند سال خستگی در چشم افراد ایجاد نمی کند.

2- ارتباط ساختمان با معمار شهرسازی: هر شهر و منطقه ای هویت فرهنگی خاص خود را دارد. شیراز نیز هویت و فرهنگ خاص خود را دارد. پس اگر طراحی نمای ساختمان در شیراز با تاریخ و فرهنگ همخوانی نداشته باشد، مطمئناً به زیبایی و فرهنگ آن منطقه لطمه خواهد زد.

اصول کلی طراحی نمای ساختمان در شیراز 

1-نورپردازی: با نورپردازی نمای ساختمان، شب می تواند به زیبایی روز باشد. نورپردازی در نمای ساختمان بسیار مهم است.

2- پویایی در نمای ساختمان: با تغییر و ترکیب ابعاد مختلف ساختمان در شیراز و با استفاده از طراحی و عناصر مختلف عمودی و افقی می توان پویایی در نمای ساختمان شیراز ایجاد کرد.

3- سادگی و خوانایی نمای ساختمان: سادگی یک ساختمان در شیراز به این معناست که باید از ایجاد تنوع زیاد در طراحی و اجرای نمای ساختمان خودداری کنیم.

4- سازگاری اقلیمی: در طراحی معماری نمای ساختمان باید اقلیم منطقه را در نظر بگیریم.

چگونه می توان نمای ساختمان شیراز را مدرن کرد؟

در نمای ساختمان در شیراز که بیشتر به کاربری ساختمان مربوط می شود حتما طرح و سبک مناسب را انتخاب کنید. چه طراحی نمای ساختمان مسکونی، ویلایی، اداری یا تجاری باشد، هر کدام از اینها سبک متفاوتی را دنبال می کنند، زیرا نمای ساختمان نشانه فرهنگ، هویت ساختمان و شهر است، بنابراین شناخت کاربری ساختمان بسیار ضروری است.

نکته مهم دیگر در انتخاب طرح و سبک ساختمان در شیراز این است که کارفرمای ساختمان در شیراز چقدر می خواهد برای پروژه هزینه کند. همانطور که می دانید نمای ساختمان مانند یک تابلو نقاشی است که می توان آن را با سبک ها و المان های مختلف طراحی و اجرا کرد، بنابراین قبل از شروع کار، بودجه کارفرما در طراحی و اجرای نمای ساختمان بسیار مهم است. 

انواع طراحی و اجرای نمای ساختمان در شیراز

شرکت های ساختمانی می توانند انواع طراحی های نمای ساختمان را انجام بدهند:

۱-طراحی و اجرای نمای شهری: در طراحی نمای شهری باید به نوع ساختمان که در شیراز می خواهد اجرا شود توجه کرد . چون در ساختمان های بلند مرتبه و آسمان خراش نمی توان طراحی نمای کلاسیک انجام داد.

۲-طراحی و اجرای نمای ساختمان ویلایی: باید در طراحی نمای ساختمان ویلا به شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه توجه ویژه نمود. 

۳- طراحی و اجرای نمای ساختمان ۳ طبقه یا ۴ طبقه : یکی از مواردی که در طراحی نماهای چندطبقه باید به آن توجه کرد نمای شهر است.

۴- طراحی و اجرای نمای برج: چون این نوع ساختمان های خیلی بلند و بزرگ هستند. باید ایده ای در طراحی نما اجرا کرد که با گذشت چند سال از آن نما خسته کننده نباشد. همچنین نمای برج نباید باعث ایجاد آلودگی نیز شود.

متریالی که می توانیم برای طراحی نمای ساختمان در شیراز استفاده کنیم.

به طور کلی استفاده از تنوع رنگ و بافت در طراحی نمای ساختمان در شیراز بسیار حائز اهمیت است. مشتریان گرامی با انتخاب متریال مناسب و هماهنگی آنها با جنبه های فنی، نمای زیبایی را می توانید طراحی کنید.

1- استفاده از سنگ های طبیعی: می توانید از سنگ های آهکی و طلایی در نمای ساختمان استفاده کنید. زیرا این سنگ ها چسبندگی خوبی دارند.

2- طراحی کامپوزیت نما: این نما از ترکیب چند نوع مصالح که مقاومت بیشتری نسبت به تک تک اجزا دارند ایجاد می شود.

3- نمای شیشه ای: وجود شیشه های انعکاسی در ساختمان نور زیادی را به ساختمان می آورد.

4- نمای آجری ساختمان: استفاده از نمای آجری در طراحی و اجرای نمای ساختمان رنگ و بوی گذشته را به ساختمان می دهد.

5- طراحی و اجرای نمای رومی: در اجرای نمای رومی ساختمان از سنگ های طبیعی در کنار سیمان استفاده می شود که با طرح رومی کلاسیک زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد.

6- اجرای نمای چوبی: در ایجاد نمای چوبی ساختمان بیشتر از چوب ترمو استفاده می شود که در ایران سابقه چندانی ندارد و به تدریج در نمای ساختمان کشورمان جای خود را پیدا کرده است.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |