رزرو مشاوره
نما کلاسیک در شیراز
    
بازدید: 281
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی و اجرای نما کلاسیک در شیراز

نمای کلاسیک یا رومی یکی از محبوب ترین انواع نمای ساختمان است. نما کلاسیک می توان گفت در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. تقارن یکی از مهمترین اصول طراحی این نما است. تا جایی که در دنیای مدرن کشورهایی مانند آمریکا ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند.

مشخصات نمای کلاسیک

تقارن

ساختمان ها و نماهای کلاسیک در شیراز معمولاً به صورت متقارن طراحی می شوند، به گونه ای که عناصری مانند ستون ها و پنجره های کلاسیک با فاصله معینی از یکدیگر و به صورت متقارن تعبیه می شوند. البته می توانید این تقارن را در نمای ساختمان در طراحی نئوکلاسیک به صورت ساده تری مشاهده کنید.

ستون با تزئینات فراوان

ستون ها جزء اصلی یک نمای کلاسیک در شیراز هستند. ستون ها در آثار معماری چه در دوران باستان و چه پس از اسلام دیده می شود. این عنصر نقش ثبات و پایداری را در نما تداعی می کند.

نقوش و نگاره ها

طرح کلاسیک ساختمان ها اغلب دارای طرح های دندانه دار، نقوش تزئینی به شکل برگ گیاه، گل پیچک، خطوط صاف و منظم و تزئینات مربوط به نمای سنگی و نمای آجری است.

پنجره های مستطیل شکل

پنجره‌ها بزرگ و اغلب مستطیلی هستند و از یک قاب با تزئیات کم بهره می‌برند. همچنین گاهی اوقات از نقوش اسلیمی در شیشه پنجره‌ها در نمای کلاسیک استفاده می‌شود. با اینکه در ساختمان‌های متعارف امروزی شیشه‌ها به صورت ساده استفاده می‌شوند.

انواع نما کلاسیک در شیراز

نما کلاسیک مسکونی

کاربرد مهم این نما را باید در نمای خارجی ساختمان های شهری مد نظر داشت. جایی که مردم در حال رفت و آمد هستند، ساختمان هایی با معماری کلاسیک می توانند به ارتباط مردم با محیط اطرافشان کمک کنند. این ارتباط عمیقاً در روان انسان شکل می گیرد، به طوری که انسان با دیدن نما، جذب آن می شود و آرامش پیدا می کند. طراحی نمای مسکونی کلاسیک می تواند هویت فرهنگی و اجتماعی یک شهر را تداعی کند.

معماری کلاسیک ویلا
معماری کلاسیک در شیراز را می توان با سبک های مدرن و لوکس ترکیب کرد و در طراحی نمای ویلا یا نمای ساختمان به کار برد. برخلاف ساختمان های مسکونی، ویلاها را باید به صورت یک سازه در نظر گرفت. این کار دست طراحان را باز نگه می دارد و به آنها کمک می کند تا از جریان سیال ذهن خود استفاده کنند. به این ترتیب می توانند یک سبک طراحی منحصر به فرد و مشتری پسند ارائه دهند.

مزایای نمای ساختمان کلاسیک در شیراز

این سبک نما با تزئینات زیبای خود همه را به خود جذب می کند. یکی از مزیت های این مدل نما این است که به ساختمان شما جلوه ای خاص و متفاوت نسبت به سبک های دیگر می دهد. این مدل نما حس لوکس بودن را به ساکنین یا بینندگان خود منتقل می کند و به همین دلیل افراد زیادی این مدل را انتخاب می کنند. مزیت دیگر نمای کلاسیک به خصوص در کشور ما این است که سنگ هایی که برای این سبک استفاده می شود معمولا سنگ های تراورتن هستند که در کشور ما به وفور یافت می شوند و ارزان هستند. در نتیجه استفاده از آنها می تواند هزینه های ساختمان را به حداقل برساند.




تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |