رزرو مشاوره
گرین وال طبیعی در شیراز
    
بازدید: 70
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

دانلود کاتالوگ گرین وال طبیعی

گرین وال طبیعی در شیراز

از زمان های بسیار دور تاکنون، گرین وال طبیعی در شیراز همیشه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از معماری در تاریخ وجود داشته است. با توجه به تاریخچه دیوارهای سبز همیشه نقش آرامش بخشی در زندگی مردم داشته اند. امروزه در ساخت کلان شهرها، آپارتمان ها و برج ها از وجود گیاهان طبیعی به نحو احسن استفاده خواهد شد. با توجه به پیشرفت زندگی ماشینی و دوری کلان شهرها از عناصر طبیعی و عدم وجود این عناصر در زندگی روزمره باعث شده است تا به سمت استفاده از گرین وال های طبیعی در طراحی های معماری برویم.

در گذشته وجود گرین وال های طبیعی بین ساختمان های بلند، زیگورات ها و کاخ ها مشاهده شده است. بابلی ها اولین مردم جهان بودند که از دیوارهای سبز در ساختمان های خود استفاده کردند. ساخت باغ های پلکانی و استفاده از گیاهان در بین طبقات زیگورات ها به عنوان اولین دیوارهای سبز در جهان شناخته می شود.

گرین وال های ماس وال که امروزه بسیار محبوب شده اند و در بسیاری از مجتمع و فضاهای لوکس به چشم میخورند. نمونه کارهای اجرا شده در کاتالوگ اول صفحه قرار داده شده است. برای دیدن مدل های متنوع کاتالوگ را دانلود کنید. یکی از مهم ترین مزیت های این گرین وال ها نبست به سایر گیاهان طبیعی این است که نیاز به نگهداری ندارند و بیش از 10 سال طول عمر و ماندگاری دارند.

انواع گرین وال در شیراز

گرین وال ها یا دیوار سبز در شیراز کاربردهای زیادی دارند که با توجه به نیاز افراد و سبک زندگی آنها طراحی شده است. با توجه به نوع کاربری فضاهای خانه و آپارتمان می توان گرین وال را مخصوص آن معماری طراحی کرد. دیوارهای سبز با توجه به طراحی خود انواع مختلفی دارند. این دیوارها را می توان جایگزینی برای گیاهان آپارتمانی دانست که ظاهر زیباتر و جذاب تری به آنها می بخشد. این نوع دیوارهای جذاب به طور کلی به دو نوع «مستقیم» و «دوپوسته» تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

طراحی مستقیم گرین وال در شیراز

این دیوارهای سبز به طور مستقیم با گیاهان مرتبط هستند. یعنی در این نوع گرین وال، گیاهان به صورت ارتباط مستقیم با مصالح طراحی می شوند. ریشه گیاهان دیوار سبز مستقیم و داخل زمین هستند و فقط با چسبیدن به دیوار شروع به بالا رفتن و رشد می کنند. آسیب مصالح دیوار در این روش بسیار بیشتر از نوع دو پوسته است و به همین دلیل استفاده از این دیوار بسیار محدود است. برای ساخت و اجرای گرین وال طبیعی در شیراز مستقیما با ما تماس بگیرید.

طراحی دیوار سبز دو پوسته (پوسته سبز)

دیوار پوسته سبز با تجهیزات ویژه طراحی و نگهداری می شود. وجود سازه های نگهدارنده و تجهیزات آبرسانی در دیوار سبز دو پوسته باعث شده تا انواع مختلفی داشته باشند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم. برای ساخت و اجرای دیوار سبز دو پوسته با ما تماس بگیرید.

طراحی گرین وال داربست مدولاردر شیراز:

این نوع گرین وال ها دارای ساختارهای سه بعدی با وزن بسیار کم هستند. پوشش وسیع سازه های داربست مدولار باعث شده تا گیاهان به راحتی بر روی دیوارها رشد کنند و می توان با ایجاد انحنا و شکل در نصب این نوع سازه ها جلوه زیباتری به گرین وال داد. این سازه های سه بعدی و سبک که از فولاد گالوانیزه قابل بازیافت ساخته شده اند به دیوار متصل می شوند و یا به طور مستقل قرار می گیرند. برای ساخت و اجرای گرین وال داربست مدولار با ما تماس بگیرید.

طراحی دیوار مشبک سبز در شیراز:

این نوع دیوار به کمک شبکه مشبک سبک و منعطف بستر مناسبی را برای رشد گیاهان کوچک فراهم می کند. گیاهان مورد استفاده در دیوارهای سبز مشبک به مراقبت بیشتری نسبت به سایر گرین وال ها نیاز دارند. برای ساخت و اجرای دیوار سبز مشبک در شیراز با ما تماس بگیرید. 

طراحی دیوار سبز کابلی در شیراز:

در این نوع گرین والها از سیستم های کابلی به عنوان بستری برای رشد گیاهان استفاده می شود. سیستم های کابل کششی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، در فضاهای بزرگ یا فضاهای عمومی و برای کارخانه های بزرگ استفاده می شوند. این نوع گیاهان به سرعت رشد می کنند. گرین والهای کابلی عموماً در نمای ساختمان ها استفاده می شوند. زیرا مساحت های وسیعی را پوشش می دهند. برای ساخت و اجرای دیوار سبز کابلی با ما تماس بگیرید.

طرح گرین وال نمدی پلیمری در شیراز:

این نوع گرین وال ها با کمک پارچه نمدی پلیمری به عنوان بستر مناسب برای رشد گیاه ارائه می شوند. پارچه نمدی پلیمری به راحتی قابل تعویض است و به دلیل سوراخ های زیاد، تهویه مناسبی برای ریشه گیاهان ایجاد می کند. با توجه به این نوع بستر، انتخاب گسترده تری برای نوع گیاه و روش کشت دارید. این روش مناسب ترین و قوی ترین روش برای زهکشی گیاهان از گرین وال در شیراز است. برای ساخت و اجرای دیوار سبز نمدی پلیمری با ما تماس بگیرید.

نحوه اجرا گرین وال در شیراز

نصب گرین وال تقریباً در تمام بخش هایی از فضاهای معماری که یک گیاه بتواند رشد نماید، امکان پذیراست. مهمترین عامل برای راه اندازی گرین وال ها در شیراز ایجاد بستر مناسب جهت رشد گیاهان است. حتی اگر نتوانید دیواری با مصالح پرکاربرد مانند آجر یا سیمان در فضای خود داشته باشید، می توانید یک دیوار سبز با کمک اسکلت های آماده و شبکه های فلزی بسازید. امکان ساخت این نوع دیواره ها، دست شما را در طراحی محیط های عمومی و خصوصی باز می گذارد. نحوه اجرای گرین وال ها بستگی به نوع آن دارد. انواع گرین والها با توجه به نحوه ی اجرای آن ها به سه دسته ی بیرونی، درونی و هوشمند تقسیم بندی می شوند. این نوع دیوارها دارای ۶ مرحله کلی اجرایی هستند که در ذیل به آنها اشاره می نماییم: 

مرحله اول: در این بخش شما ابتدا باید به فکر حفاظت کف و دیوار از آب و رطوبت باشید.  نرده های عمودی که از کف شروع می شوند و تا امتداد دیوارادامه پیدا می کنند، سطحی مناسب را جهت گردش هوای بین دیوار و گیاهان ایجاد می نمایند. این نرده ها را می توان به صورت شبکه بندی های منظم یا نامنظم بر روی دیوار نصب نمود، تا به عنوان یک پنل مخصوص در زیر کار قرار گیرد.

مرحله دوم: با توجه به نیاز مبرم این نوع دیوارها به آبرسانی مناسب، باید از منبع ذخیره در کنار سیستم آبیاری خودکار برای گرین وال استفاده نمود. منبع ذخیره ی آب باید جهت کمک به سیستم آبرسانی تعبیه شود که باید همیشه در مدار قرار داشته و دارای حجم مناسبی از آب باشد. سیستم آبرسانی باید همواره بدون نقص به فعالیت بپردازد و به صورت دائمی تحت بررسی قرار گیرد. درگرین وال هوشمند از سیستم های آبرسانی هوشمند استفاده می شود. این سیستم ها به وسیله حسگر های مخصوص و به طور خودکار، عملیات آبرسانی را برای گرین وال های طبیعی به انجام می رسانند.

مرحله سوم: نصب ماژول ها و نگهدارنده ی گیاهان باید نسبت به نوع آن گیاه انتخاب شود. در این مرحله با نصب نگهدارنده های گیاهان که به صورت گلدانی یا اسفنجی می باشد، باید هوا و نور کافی نسبت به نیاز آن نوع گیاه تأمین شود. بهتراست ابتدا نوع گیاه مورد نیاز خود را برای گرین وال انتخاب نموده، و سپس نصب نگهدارنده بر روی دیوار را شروع نمایید. بسته به نوع گیاه باید روش تغذیه، طریقه ی آبیاری، مقدار نور و تهویه کافی، نوع باکس یا گلدان، ماژول‌ های مخصوص و غیره را انتخاب نمود. 

مرحله چهارم: این مرحله برای گرین وال هایی می باشد که، می خواهند از سیستم آبیاری خودکار استفاده کنند. در این مرحله باید با استفاده از حسگرهای مخصوص آبیاری که در برابر خشکی فعال می شوند، عملیات آبرسانی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در مرحله دوم که اشاره شد، هدف از توزیع آب، رساندن آن برای کل گرین وال است؛ اما در مرحله چهارم هدف از رساندن آب، تغذیه ی ریشه گیاهان و آبرسانی دقیق تر برای رشد بهتر است. برای گیاهانی که بدون نیاز به خاک بر روی دیوارهای سبز قرار دادند، می بایست از مخزنی جهت افزودن مواد مغذی به آب و تغذیه ریشه ی این گیاهان استفاده نمود.

مرحله پنجم: در این بخش باید تمامی سیستم های آبیاری، تغذیه گیاهان، عایق ها و نگهدارنده های دیوار چک شوند. بررسی و چک نمودن تمامی سیستم های گرین وال در شیراز باید با دقت انجام گیرد. عدم نشتی لوله ها و درستی عملیات آبرسانی از نکاتی است که در مرحله ی پنجم باید به آن ها دقت شود. اگر کوچکترین ایرادی در این سیستم وجود داشته باشد، گیاهان دیوار رشد مناسبی را نخواهند داشت، و فضای مورد نظر شما چهره ی زشتی به خود می گیرد.

مرحله ششم: در این مرحله باید نوع گیاهان مناسب دیوار خود را انتخاب و نصب نمایید. با توجه به نوع سیستم های طراحی شده، مقدار مورد تأمین آب، تهویه دیوار، تغذیه، نور کافی و غیره می بایست گیاهان مورد نظر خود را انتخاب نمایید. انواع پتوس های رونده، سرخس ها و کاکتوس ها مناسب استفاده بر روی دیوارهای سبز داخل منازل می باشند. پیچک ها از دیگر انواع گیاهانی هستند که بیشتر برای گرین وال مکان های عمومی استفاده می شود. بهتر است ابتدا گیاه مورد نظر خود را به عنوان نمونه ی آزمایشی و در حجم کم، برای مدت زمان یک الی دو روز بر روی فضای معماری مورد نظر خود امتحان نمایید. انتخاب نمونه کم حجم برای آزمایش ابتدایی سبب می شود تا بتوانید بهترین انتخاب و زیباترین فضای معماری را داشته باشید. در انتها باید توجه کنید که شرایط مناسبی را برای رشد گیاهان دیوارهای سبز ایجاد نمایید. آبیاری درست، کود دهی مناسب،  تأمین نور لازم و غیره از جمله امکاناتی است که برای نگهداری گیاهان گرین وال باید مورد توجه قرار گیرد.

کاربرد گرین وال در شیراز

با استفاده از دیوارهای سبز می توان فضاهای داخلی و خارجی منازل مسکونی را از هم جدا کرد. این دیوارها علاوه بر خانه های شخصی در فضاهای عمومی مانند پارک ها یا پارکینگ ها نیز کاربرد دارند. دیوار سبز از انتقال حرارت بین فضاهای معماری جلوگیری می کند. این دیوارها در کنترل صدا نیز نقش ویژه ای دارند. جلوگیری از انتقال صدا بین فضاهای ساختمانی از دیگر کاربردهای این دیوارهای دوستدار طبیعت است. دیوارهای سبز مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار دارند. این مقاومت خوب به دلیل چسبندگی زیاد آنها به انواع مصالح ساختمانی است. برای دیوار مورد نظر خود می توانید از انواع مصالح ساختمانی و روکش هایی مانند گچ، سیمان، سنگ، کاشی و... استفاده کنید.

مقاومت بسیار بالای این دیوارهای طبیعت دوست در برابر تنش و فشار، آنها را به یکی از محبوب ترین قسمت های طراحی معماری آپارتمان ها تبدیل کرده است. قابلیت نصب در و پنجره بر روی این دیوارها باعث استفاده بیشتر از آن در زندگی ما شده است. از گرین وال ها می توان در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد. فضاهای داخلی مانند سالن های پذیرایی، اتاق نشیمن و خواب، حمام، توالت، لابی، رستوران، کافه، پارک، مغازه، دفاتر و فضاهای بیرونی مانند مجتمع های تفریحی، بام سبز، تالار، باغ، باغ و ویلا با حیاط یا تراس از جمله قسمت های معماری هستند که برای ایجاد فضای سبز بکر و دلنشین نیاز به دیوارهای سبز دارند. هنگام استفاده از این نوع دیوارها باید به مواردی مانند شرایط آب و هوایی، نور مناسب دیوار، سیستم آبیاری کامل، نگهداری مناسب، خاک و زهکشی مناسب توجه کرد.

علاوه بر نکاتی که در مورد گیاهان و نحوه نگهداری از آنها ذکر شد، باید به این نکته نیز اشاره کرد که می توان از گیاهان مصنوعی در طراحی دیوار سبز نیز استفاده کرد. گیاهان دیوار سبز مصنوعی ظاهر ساده تری نسبت به گیاهان طبیعی دارند اما شرایط نگهداری آسان تری دارند. استفاده از گیاهان مصنوعی در دیوار سبز به این معنی است که دیگر نیازی به سیستم های آبیاری ندارید و در عوض باید محل این نوع گیاهان به صورت مناسب و دقیق تری نصب شود.



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |