رزرو مشاوره
دیوارپوش گرین وال در شیراز
    
بازدید: 1015
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

انواع گرین وال در شیراز

گرین وال یا دیوار سبز در شیراز همان فضای سبزی است که به صورت عمودی (دیوار سبز عمودی) و مستقل یا روی دیوار شکل می گیرد. در بسیاری از نقاط، دیوارهای سبز به طور طبیعی ایجاد شده است، مانند رشد و گسترش گیاهان کرک دار در نمای ساختمان های قدیمی. در بسیاری از مکان ها با استفاده از اصول مهندسی ساختمان و دانش گیاهان می توان این نماهای سبز دلپذیر را در مکان های مورد نظر ایجاد کرد. این دیوارها که به طور کامل یا جزئی پوشیده از پوشش گیاهی هستند، علاوه بر زیبایی بصری، مزایای بی شماری نیز دارند. از جمله ایجاد ارزش افزوده برای واحدهای مسکونی، ایجاد دید بصری مناسب برای ساکنین و واحدهای مجاور، افزایش سرانه فضای سبز شهری و فضای سبز خود ملک، رعایت اصول توسعه پایدار، کاهش دمای فضاهای داخلی در فصول گرما و ایجاد مدل مهندسی مناسب در راستای توسعه فضای سبز عمودی دیوارها و همچنین برای محیط های سبز زمانی که در محیط های شهری قرار می گیرند مزایای زیادی دارند. در ابتدا به نظر می رسد که ایجاد این دیوارها صرفاً برای تأثیر زیبایی و بصری آنها باشد. در حالی که این مهم است و با ترکیب محیط های شهری با نماها و دیوارهای سبز، شهرها زنده تر، زیباتر و آرامش بخش تر می شوند، اما در عین حال، این دیوارها و سقف ها نیز برای مزایای بسیاری طراحی و اجرا می شوند.

 انواع دیوار سبز در شیراز

انواع و روش های ساخت دیوار سبز به شرح زیر است:
 

1- دیوار سبز مدولار:

داربست های فلزی بسیار سبکی هستند که از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند که یا بر روی دیوار ساختمان قرار می گیرند و یا دارای ساختار مستقلی هستند که گیاه بالارونده را پشتیبانی می کند. همچنین می توان این پانل ها را برای ایجاد اشکال و منحنی های دلخواه شکل داد. این سیستم مدولار می تواند بین قسمت های مختلف ساختمان پل شود و یا به دلیل سختی و استحکام پانل ها به عنوان دیوار سبز مستقل مورد استفاده قرار گیرد.

2- دیوار سبز کابلی:

از سیستم کابلی برای نگهداری گیاهان خزنده سریع الرشد و برگی استفاده می شود. سیستم کابل شامل یک سری هاب است که اغلب از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که کابل ها می توانند از آن عبور کرده، کشیده و منقبض شوند. یکدیگر را برای تشکیل شبکه مورد نظر یاری کرده، تا همدیگر را پشتیبانی کنند. هاب ها به کمک پیچی که از سوراخ مرکزی هاب عبور می کند روی سطح دیوار نصب می شوند. نحوه قرارگیری و فاصله هاب ها بر روی دیوار با توجه به طرح ویژه انتخاب شده خواهد بود.
 

3- دیوار سبز مشبک:

سازه ای بسیار سبک است که مانعی از شبکه های فولادی برای گیاهان بالارونده ایجاد می کند که به دیوار و یا به سازه ساختمان متصل می شود. شبکه های سیستمی اغلب برای نگهداری گیاهانی که به کندی رشد می کنند و نیاز به حمایت بیشتری دارند استفاده می شود. سیستم های شبکه مشبک نسبت به سیستم های کابلی انعطاف پذیرتر هستند و قابلیت های طراحی متنوع تری دارند.

4- نمد پلیمری:

تجسم پلان شامل سیستم کاشت به گونه ای است که گیاهان زنده در سطح عمودی رشد می کنند. این سیستم شامل پارچه نمدی پلیمری با زهکشی مناسب است که به روشی تا می شود و روی قاب زیرساخت قرار می گیرد. به گونه ای که یک یا چند گلدان یا ظرف برای کشت عمودی در یک ردیف رو به بالا ایجاد می شود. گیاه را در غلاف اولیه قرار داده و در این ظروف کشت می کنند. این یک روش نصب جدیدتر نسبت به سایر سیستم های اجرای دیوار سبز است و مزایای بیشتری نسبت به روش های نصب قبلی دارد. از مزایای این سیستم نصب نسبت به سایر سیستم ها می توان به سبک بودن ساختار دیوار سبز، تغییر و تعویض آسان گیاهان، تهویه مناسب ریشه گیاهان، سیستم زهکشی قوی تر، آزادی عمل در انتخاب گیاهان مختلف و ... اشاره کرد.

5- دیوار سبز هیدروپونیک:

 
در روش هیدروپونیک برای اجرای دیوار سبز در شیراز بستر کشت بر پایه آب است به عبارتی دیگر خاکی وجود ندارد و آب تمام مواد مغذی این دیوار زنده را تامین می کند. یکی از ویژگی های این روش استفاده از تنوع بیشتر گیاهان، ضخامت کم، سبکی و امکان حکاکی است، به عبارتی طرح مورد نظر کشیده شده و سپس گل و گیاه نصب می شود. دیوار سبز هیدروپونیک بسیار جذاب است و مجهز به سیستم تسهیلاتی است که به صورت هوشمند مواد مغذی را به گیاهان تزریق می کند. جالب است بدانید که تاریخچه ایجاد و استفاده از ایده های هیدروپونیک به ایران باستان باز می گردد.
 
 

گیاهان برای دیوارهای سبز شیراز

برای انتخاب گیاهان برای دیوار سبز توجه به عوامل محیطی در هر منطقه از اهمیت اولیه برخوردار است. مثلا خشکی شدید هوا، وجود آب، خاک نامناسب و... اما نکات زیر را نیز به طور کلی باید در نظر گرفت. نحوه اجرای دیوار سبز (کابلی یا مدولار)، وضعیت اقلیمی و اکولوژیکی شامل نور، دما، رطوبت محیط و ... عواملی مانند شدت نور، رطوبت محیط، گرما، میزان و کیفیت آب موجود برای آبیاری، شدت باد، ارتفاع محیط، خاک و... در انتخاب گونه مناسب موثر است.
 

انتخاب گیاهان بومی:

در صورت عدم انتخاب گونه های گیاهی ناسازگار با محیط، هزینه های نگهداری گیاهان به دلایل مختلف از جمله خشکسالی یا نیاز به آب فراوان، آفات مختلف گیاهی و ... افزایش می یابد. همچنین گیاهان بومی هر منطقه نسبت به سایر گیاهان در برابر عواملی مانند نوسانات دمایی بالا و پایین، نوع خاک و غیره بسیار مقاوم تر است.

انتخاب گیاهان همیشه سبز:

این مورد تحت تأثیر اقلیم است. به این معنی که در آب و هوای سرد و خشک استفاده از گیاهان پوششی با تراکم بالا که باعث کاهش نفوذ نور خورشید بین برگ ها می شود توصیه نمی شود.
 
انتخاب گیاهان مقاوم، بررسی گونه های مختلف گیاهی از نظر ظاهری و زیبایی شناختی:
توجه به عواملی مانند تنوع رنگ، فرم، درخشندگی و ... در زیبایی بصری دیوار سبز بسیار موثر است.
آفات گیاهی: محیط زیست محل رشد و زندگی بسیاری از حیوانات با گیاهان است و این حیوانات بخشی از چرخه زندگی هستند. بسیاری از این حیوانات حشرات بی ضرر و به اصطلاح پاک هستند، اما برخی از گیاهان به طور طبیعی منجر به رشد و گسترش برخی از حیوانات می شوند. به عنوان مثال یکی از مکان های مناسب برای زندگی مارمولک ها گیاهان کرک دار هستند. بنابراین توجه به این نکته در انتخاب نوع گیاهان دیوار سبز ضروری است، به خصوص در مناطق مسکونی.


  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |