رزرو مشاوره
طراحی مدرن ترین دکوراسیون در شیراز
    
بازدید: 69
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی شیراز

در فرهنگ عامه هر چیزی که رنگ تازه ای دارد و نشانه ای از پیشرفته بودن دارد با کلمه مدرن توصیف می شود. اما به طور کلی مدرنیسم در هنر و معماری را می توان این گونه تعریف کرد که پس از دوره های مختلف از جمله کلاسیک، باروک، بیزانس و... جنبشی در هنر و ادبیات شکل گرفت که به آن مدرنیسم می گویند. این اتفاق در سال های منتهی به جنگ جهانی اول رخ داد و با گذشت زمان بر محبوبیت و گسترش آن افزوده شد.

هنر معماری نیز از این امر در امان نمانده و در سال های اخیر به سایر شاخه های معماری از جمله دکوراسیون، طراحی داخلی و مشاغل دیگر نیز کشیده شده است. بنابراین دکوراسیون خانه مدرن به معنای سبک و روشی برای دکوراسیون است که ویژگی های مدرنیسم را داشته باشد.

چگونه یک دکوراسیون مدرن در خانه خود بسازیم؟

اگرچه این سوال بسیار کلی است و پاسخ به آن نیاز به تحلیل و توصیف فراوان دارد، اما قصد ما این است و سعی می کنیم نکاتی مختصر و مفید ارائه دهیم. یکی از تفاوت های عمده سبک مدرن با سبک های کلاسیک و قدیمی، نوع زیبایی آن ها است. در دکوراسیون کلاسیک تلاش بر این است که تا حد امکان از دکوراسیون استفاده شود و فضا را مجلل جلوه دهد. در واقع اگر طراح یا طراح دکور نتواند این اصل را در کار خود رعایت کند، ناموفق محسوب می شود.

اما در دکوراسیون مدرن، سبک کار طراحان کاملا متفاوت است. زیبایی شناسی این روش مبتنی بر سادگی و پرهیز از تزئینات متعدد است و به همین دلیل اگر به ساختمان های مدرن نگاهی بیندازید و درون و بیرون آن ها را بررسی کنید، سادگی موجود در آن بیش از هر چیز دیگری توجه شما را به خود جلب می کند.

موضوع دیگری که به عنوان مقدمه لازم است به آن اشاره شود، کاربرد اشیا است که در این سبک استفاده نیز تغییر می کند. مثلا میزعسلی کوچک در طرح های کلاسیک فقط یک میز عسلی کوچک است که می توانید یک ظرف میوه یا یک لیوان چای روی آن قرار دهید و در عین حال زیبایی خاص خود را دارد. اما در دکوراسیون منزل مدرن از میزی برای این منظور استفاده می شود که کاربردهای بیشتر یا حتی متفاوتی دارد و می تواند همزمان چندین کار دیگر را برای منزل شما انجام دهد.

حال که این دو اصل مقدماتی را ارائه کردیم، به سراغ چند ایده برویم. توجه داشته باشید که اینها فقط پیشنهادات ما هستند و نباید اصل خلاقیت در طراحی دکور را فراموش کنید. دکوراسیون داخلی به سبک مدرن مورد علاقه مردم بسیاری از کشورها است که می خواهند خانه را به زیباترین شکل ممکن تزئین کنند.

مبلمان در دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز

مبلمان به دلیل حجم زیاد نسبت به بسیاری از اشیا و لوازم داخل خانه، مساحت زیادی از فضای داخلی اشغال می کند و تاثیر مهمی که در زیبایی دکور می گذارد اولین موضوعی است که به آن اشاره کردیم.

حتما مدل های مختلف مبلمان را دیده اید. بسیاری از آن ها فرمی کاملا تشریفاتی و مجلل دارند و می دانید که این مدل ها برای دکورهای کلاسیک مناسب هستند و به صورت مدرن استفاده نمی شوند. بنابراین بهتر است به دنبال مدلی باشید که در عین سادگی ظاهری مدرن داشته باشد و فضای زیادی را اشغال نکند.

در طراحی برخی از مبل های مدرن از خطوط و اشکال هندسی خاصی استفاده می کنند و همین امر باعث می شود تا با رعایت سادگی، از نظر ظاهری بسیار نرم و انعطاف پذیر باشند. علاوه بر این یکی از ویژگی های اصلی آن ها خاصیت کاملا ارگونومیک آن ها است و با توجه به راحتی بدن افراد طراحی و تولید می شوند. جنس روکش آنها، جنس پایه های مبل و از همه مهمتر رنگ مبل ها نیز مطابق با اصول جدیدی است که برای این کار در نظر گرفته شده است. اکثر مبل های استفاده شده در دکوراسیون مدرن رنگ های ساده و تقریبا تک رنگ دارند. رنگ های سفید، نقره ای، خاکستری و مشکی از جمله رنگ های رایج برای آنهاست.

لازم به ذکر است که تقریبا اکثر این ویژگی هایی که ذکر کردیم را می توان برای میز و مبلمان منزل در نظر گرفت. میز بزرگی که بین مبل ها قرار می گیرد اگر کوچک و بسیار کاربردی باشد بهتر است. به عنوان مثال در برخی مدل ها این میز دارای چندین قسمت خالی است که در هر قسمت میز کوچکتری قرار می گیرد و این نوع طراحی به اشغال کمترین فضا کمک می کند.

پیشنهاد دوم مربوط به آشپزخانه شماست. با توجه به پتانسیلی که این محیط برای طراحی دکور دارد، شما این امکان را دارید که کارهای زیادی را مطابق میل خود در آن انجام دهید.

از جمله کارهایی که می توانید برای مدرن کردن دکوراسیون آشپزخانه در شیراز انجام دهید عبارتند از: طراحی سیستم روشنایی، رنگ دیوار، متریال دیوار، متریال کفپوش، کابینت مدرن، میز جزیره آشپزخانه، لوازمی مانند یخچال و غیره.

نورپردازی مدرن در شیراز

برای روشنایی مناسب این مکان، منابع نور، هالوژن ها یا ال ای دی ها ابزار بسیار خوبی هستند. فریم های گچی توکار جدیدیترین مدل قاب های هالوژن موجود در بازار هستند که بدلیل ویژگی منحصر بفردی که دارند با سقف یکی شده و زیبایی فضا شما را دوبرابر می کند. لامپ های جزیره ای از جدیدترین وسایل روشنایی آشپزخانه هستند که جلوه منحصر به فردی را در آنجا ایجاد می کنند. همچنین یکی از تکنیک های جالبی که طراحان دکور انجام داده اند، مخفی کردن لامپ ها و ال ای دی هایی است که در برخی مکان ها نصب می شود و این کار به سادگی به آنجا کمک می کند.

تزئین دیوارها در دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز

برای طراحی و رنگ آمیزی دیوارها می توانید از طرح های مینیمال و کاغذ دیواری های زیبا، کاشی های تزئینی ساده و... استفاده کنید که بهتر است رنگ دیوار آشپزخانه تا حد امکان روشن باشد و از رنگ های بسیار قوی و یا ترکیب رنگ های نامرتبط خودداری کنید. برای کف، استفاده از کفپوش های پی وی سی طرح چوب بسیار محبوب است. کابینت های قدیمی که با طرح های سنتی طراحی می شدند جای خود را به کابینت های پیشرفته ای داده اند که با وجود ظاهر ساده باز و بسته شدن درب ها، ظرفیتی که دارند و طرح های هندسی جدیدی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، توجه افراد را به خود جلب کرده و استفاده می کنند. 





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |