رزرو مشاوره
اتاق خواب مدرن و شیک
    
بازدید: 125
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

سبک مدرن طراحی اتاق خواب در شیراز

شاید وقتی کلمه مدرن را می شنویم ذهنمان به سمت ماشین های پرنده و خانه های هوشمند می رود، اما باید بدانید که "مدرنیسم" که در واقع جنبشی در قرن بیستم بود، تا کنون با ما بوده است و یکی از پرکاربردترین زمینه دکوراسیون داخلی است. از ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی مدرن می توان به سادگی، تمیزی و کاربردی بودن اشاره کرد. 

یک اتاق خواب مدرن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1. فرم تابع عملکرد در اتاق خواب مدرن

در جنبش مدرن، یکی از اصول و مفاهیم اصلی، ترجیح کارکرد و تبعیت فرم از آن است. یعنی اگر قرار است مبل را در دکوراسیون داخلی خانه به سبک مدرن انتخاب کنیم، کاربرد آن را در نظر بگیریم نه ظاهر آن و در واقع ظاهر بعد از کارکرد در جایگاه دوم قرار دارد. البته این اصل نباید باعث شود که سبک مدرن زشت باشد، اساساً به این معناست که وسایل غیر ضروری کمتر در آن به چشم می خورد. خطوط صاف مبلمان و فضای باز کلی در خانه از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن است.

2. رنگ های روشن در اتاق خواب مدرن

اگر به مدرنیسم اولیه برگردیم، رنگ‌ها عمدتاً خنثی هستند، مانند قهوه‌ای، کرم، برنزی، سیاه، خاکستری و سفید. اما طراحان باهاوس ردی از قرمز، زرد و آبی را به این پالت اضافه کردند و در حال حاضر بیشتر از رنگ های خنثی به عنوان پس زمینه و رنگ های دیگر به عنوان عامل برجسته در دکوراسیون مدرن استفاده می کنیم.

3. مواد طبیعی به سبک مدرن

در سبک های مدرن و حتی مدرن میانه قرن بیشتر از مواد طبیعی به ویژه چوب در فضاها استفاده می شود و این موضوع در اتاق خواب نسبت به دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن و غذاخوری بیشتر به چشم می خورد. در واقع این مواد طبیعی از آثار هنری این سبک محسوب می شوند.

4. الگوهای هندسی

الگوهای هندسی خطی بیش از هر الگوی دیگری در سبک مدرن دیده می شود.

5. اثری از هنر

اتاق خواب مدرن در شیراز جای چیزهای کوچک و غیرضروری نیست و هر چیزی باید دلیل موجهی برای حضورش داشته باشد به جز اثر هنری! البته این را هم بگویم که قرار نیست از اتاق خواب مدرن موزه بسازیم، یکی دو اثر هنری اغلب به صورت نقاشی یا پوستر مدرن و... یک اتاق خواب مدرن را کامل می کنند.

6. عنصر شاخص

معمولا فضاهایی به سبک مدرن با خطوط منظم و صاف، رنگ های خنثی و وسایل تزئینی مینیمال شکل می گیرند، برای اینکه خسته کننده نباشند، از یک عنصر مهم مثلاً یک لوستر خاص بهره می برند و این در فضاهایی مانند اتاق خواب که معمولا عناصر کمتری دارد بیشتراستفاده می شوند و قابل مشاهده هستند.

7. پلان باز و جریان آزاد هوا در اتاق خواب مدرن

در سبک مدرن فضای شلوغ و پر از وسایل را نخواهید دید، برعکس، هر چیزی جای خودش را دارد و این باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد، پلان بازتر است و هوا به خوبی در همه جا جریان دارد.

8. سطوح براق به سبک مدرن

در سبک مدرن، سطوح عمدتاً صاف و اغلب براق هستند. کفپوش های براق و صیقلی با ردپای فلزاتی مانند کروم یا شیشه شفافیت فضای مدرن را کامل می کند.

9. نور طبیعی

اولین کلمه در دکوراسیون مدرن چیست؟ نور طبیعی! خانه‌های مدرن اغلب دارای پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیادی هستند که می‌توان آن‌ها را با پرده‌های ساده پوشاند.

10. تخت سکودار

تخت خواب های سکودار ساده یکی از ویژگی های متمایز اتاق خواب های مدرن است.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |