رزرو مشاوره
سالن پذیرایی کلاسیک شیراز
    
بازدید: 151
    

دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

سبک کلاسیک در طراحی داخلی در شیراز

سبک کلاسیک در طراحی داخلی طرفداران زیادی دارد. سالهاست که این سبک به عنوان سبکی مجلل و اشرافی نزد مردم شناخته می شود. در واقع سبک کلاسیک به دلیل منشا آن از معماری و امپراتوری های یونان و روم باستان، اشرافی و سلطنتی محسوب می شود. این باور که لوکس بودن فضا فقط در سبک کلاسیک وجود دارد کاملا اشتباه است و سایر سبک های معماری داخلی مانند سبک مدرن می توانند فضای داخلی مجلل ایجاد کنند. در واقع استفاده از این سبک در دکوراسیون داخلی به تنهایی فضا را مجلل نمی کند، بلکه عناصر زیادی مورد نیاز است تا فضای داخلی شما به فضایی کلاسیک و مجلل تبدیل شود.

ویژگی های اصلی سبک کلاسیک در طراحی داخلی شیراز

فضاهایی با تقارن و همگونی، تزئینات و جزئیات بالا سبک کلاسیک را می سازد. عناصری مانند ستون های وارد شده از بیرون و استفاده از رنگ های خاص با کنتراست کم در دکوراسیون داخلی از جمله ویژگی های یک سبک کلاسیک در معماری داخلی است.

تقارن

تقارن در سبک کلاسیک به معنای وجود عناصر برابر در نمای بصری است. به عنوان مثال تزئینات متقارن روی دیوارها، چیدمان متقارن مبلمان و ...، این تقارن به تعادل فضا کمک می کند و یکی از نکات اصلی این سبک که دقت و سخت گیری بالاست را نیز برآورده می کند.

ستون

یکی از مواردی که در سبک کلاسیک در شیراز مطرح می شود ستون است. ستون های یونانی و رومی که در نمای ساختمان ها نیز دیده می شود. اگر از این ستون ها در فضای داخلی (در اندازه های کوچکتر) استفاده شود، یک قدم به سبک کلاسیک در طراحی داخلی نزدیک شده ایم. البته باید توجه داشت که فضای داخلی تنها به فضای مسکونی اطلاق نمی شود.

رنگ

به طور کلی رنگ یکی از مشخصه های اصلی هر فضایی است. رنگ ها به فضا روح و شخصیت می بخشند. رنگ های مورد استفاده در سبک کلاسیک سفید، کرم، طلایی، خاکستری روشن، آجری، هلویی، سبز سروی و قهوه ای است. انتخاب ها در سبک مدرن نباید تند و خالص باشند و تضاد رنگ بیش از حد در رنگ ها برای سبک کلاسیک مناسب نیست.
در انتخاب رنگ برای سبک کلاسیک در شیراز باید دقت زیادی داشت زیرا اگر این رنگ ها به درستی انتخاب نشوند سبک پست مدرن را تداعی می کنند و اجرای ناخودآگاه این اقدام ترکیبی نامناسب از دو سبک طراحی داخلی است.

روشنایی

نورپردازی داخل ساختمان یکی از مهمترین وظایف است. فضاهای کلاسیک معمولا نور زیادی دارند. برای نورپردازی در محیط های کلاسیک باید از لوسترهای کریستالی و برنجی استفاده کرد. برای نورپردازی در سبک کلاسیک بهتر است در کنار لوسترهای لوکس و مجلل این سبک از فریم های گچی توکار جهت تامین نور مناسب استفاده کرد.

تزئینات دیوار و سقف در دکوراسیون کلاسیک شیراز

در مورد متریال به کار رفته در سبک کلاسیک در شیراز و تزئینات دیوار و سقف حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. سبک کلاسیک در مجسمه سازی دوران یونان و روم باستان گره خورده است. هنر مجسمه سازی در ابعاد کوچک خود در قاببندی های دیوار، ستون ها، سقف و... متجلی می شود و در گوشه سقف ها و دیوارها قاب های پیش ساخته و رنگی مخصوص به صورت متقارن قرار می گیرد. این قاب ها با 21 رنگ متنوع ساخته می‌شوند و در تضاد صلح آمیز با زمینه اصلی خود قرار دارند. این قاب ها به دست هنرمندان چیره دست بر روی دیوارها و سقف نصب شده و هر کدام مفهوم خاصی را تداعی می کند.

نقاشی دیواری روی دیوار و سقف نیز یکی دیگر از عناصر سبک کلاسیک در طراحی داخلی است. گنبدهای ساخته شده، داخل طاق ها، سقف اتاق ها، داخل قاب های تزئینی روی دیوارها همگی مکان هایی هستند که می توان نقاشی یا پوستر را در آن نصب کرد. در گذشته استفاده از پارچه های دیواری در فضاهای خاص نیز مرسوم بود. این پارچه ها با سبک خاصی روی دیوار نصب می شدند و نوع پارچه ها یکی از گران ترین و خاص ترین پارچه های دوره خود بود.

کفپوش در دکوراسیون داخلی کلاسیک شیراز

کفپوش به سبک کلاسیک با مواد طبیعی انجام می شود. پارکت های چوبی مقاوم و سنگ های مرمر طبیعی از جمله مصالح کف در این سبک هستند. به عنوان مثال، برای کفپوش اتاق نشیمن با استفاده از سنگ، معمولا یک فضای قاب مانند در وسط را به عنوان نقطه کانونی با رنگ متفاوت سنگ تزئین می کردند. استفاده از موزاییک با طرح های شلوغ نیز در سبک کلاسیک باب بود. برای انتخاب متریال نهایی قسمت های فضا به سبک کلاسیک در شیراز از فرش و قالیچه استفاده شد. استفاده از فرش در سراسر اتاق بعنوان کفپوش یکی از ویژگی های سبک کلاسیک است.

مبلمان کلاسیک در شیراز

بخش بزرگی از دکوراسیون داخلی را مبلمان تشکیل می دهند. مبلمان سبک کلاسیک معمولا از دو قسمت پارچه و چوب تشکیل شده است. قسمت چوبی مبلمان کلاسیک باید از مرغوب ترین چوب باشد. در اکثر مبلمان کلاسیک، قطعات چوبی دارای طرح و حکاکی هستند. پارچه مبلمان کلاسیک نیز دارای گل و طرح های خاص با رنگ های ذکر شده در بالا می باشد.
بر خلاف تصور رایج، برخی از مبلمان کلاسیک می توانند ترکیبی از آن باشند، نباید از چوب و پارچه ساخته شوند، بلکه مانند مبلمان راحتی امروزی، باید تمام پارچه باشند.

لوازم جانبی و وسایل تزئینی

اگر می خواهید دکوراسیونی کامل به سبک کلاسیک در شیراز داشته باشید، نباید از اکسسوری های کلاسیک غافل شوید. لوازم جانبی که یادآور مجسمه های رومی هستند یا تزئیناتی که یادآور معماری یونان هستند. در انتخاب لوازم جانبی باید دقت کرد تا زیاده روی نشود و فضای داخلی موزه به نظر نرسد.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |