رزرو مشاوره
کابینت کلاسیک شیراز
    
بازدید: 145
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟

کابینت آشپزخانه کلاسیک یکی از محبوب ترین کابینت های آشپزخانه در سراسر جهان است. این کابینت انواع مختلفی دارد و علاوه بر چوب طبیعی می توان از چوب مصنوعی نیز آنرا ساخت. کابینت کلاسیک در شیراز بر اساس سبک کلاسیک طراحی شده است، این سبک از کابینت ها یکی از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین کابینت ها می باشد و ظاهری اشرافی و سلطنتی به آشپزخانه شما می بخشد.

مدل های سبک کلاسیک: کابینت چوبی کلاسیک، کابینت ممبران کلاسیک، کابینت روکش چوبی کلاسیک و کابینت کلاسیک رومی هستند. هر کدام از این چهار سبک ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

کابینت و سبک کلاسیک در شیراز

سبک کلاسیک یک جنبش هنری مربوط به قرن هفدهم در اروپا است که ریشه آن به یونان و روم باستان باز می گردد. آثار کلاسیک در همه زمینه های هنری از جمله دکوراسیون داخلی وجود دارند و برای ما حس نوستالژیک را برمی انگیزند. به همین دلیل، بسیاری از ما به استفاده از سبک کلاسیک برای کابینت آشپزخانه تشویق می شویم.

استفاده از طرح کلاسیک و شلوغ، استفاده از سرستون های منبت کاری شده، درب های منبت کاری شده و دستگیره های کلاسیک، قفسه های بزرگ، ویترین و بوفه های متنوع و همچنین تاج کنده کاری شده و نورهای مخفی از ویژگی های این سبک کابینت در شیرازاست. نحوه پوشش کابینت کلاسیک به این صورت است که به جای گسترش و ایجاد فضا، در طول و عرض ساخته می شود، بنابراین کل فضا را در بر می گیرد و برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ گزینه ای عالی محسوب می شود. در طراحی کابینت کلاسیک در شیراز رعایت چند نکته ضروری است. کابینت باید یک تکه ساخته شود و بین واحدها فضای خالی نباشد.

در این نوع کابینت از کشوهای جک دار استفاده نمی شود. رعایت شباهت طرح بسیار مهم است و تا جایی که امکان دارد کابینت به صورتی که طراحی شده اجرا می شود. هود جعبه ای یکی از قطعات اصلی این کابینت است و باید در مرکز توجه قرار گیرد. هود مورد استفاده در این کابینت باید هود مخفی (توکار) باشد، درب ها عمودی هستند و درب های افقی و جک دار در این سبک جایگاهی ندارند، مگر در مواردی که برای استفاده راحت تر استفاده از آن ضروری باشد. درهای جک دار مانند آبریز را می توان از برخی از ویژگی های کابینت های کلاسیک مانند خاتم کاری، برجسته سازی و حکاکی روی چوب، قفسه بندی، طراحی سردر و دستگیره، افزودن ویترین ساخت.

کابینت کلاسیک از چه موادی ساخته شده است؟

بهترین متریال برای ساخت کابینت کلاسیک در شیراز، چوب و پس از آن ام دی اف است. به طور کلی در طراحی کابینت های کلاسیک در شیراز بیشتر از ام دی اف استفاده می شود. روکش ممبران ام دی اف یکی از پرکاربردترین روکش ها می باشد. البته از روکش های کاغذی هم استفاده می شود که به زیبایی ممبران نیستند. 

استفاده از چوب برای ساخت کابینت کلاسیک در شیراز نسبتا قیمت بالاتری دارد اما ماندگاری چوب در محیط مرطوب آشپزخانه بسیار بیشتر از ام دی اف با روکش ممبران است که هزینه اولیه را جبران می کند. همچنین رنگ چوب می تواند با تکرار فضا در تغییر دکوراسیون، هزینه مالک را کاهش دهد.

اجزای کابینت کلاسیک در شیراز

به طور کلی هر آشپزخانه ای با هر سبکی از دکوراسیون داخلی دارای عناصر تزئینی است که کابینت های کلاسیک در شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست. کابینت های کلاسیک در مقایسه با کابینت های مدرن، نئوکلاسیک و مینیمال دارای اجزای خاصی هستند.

ویترین کابینت کلاسیک در شیراز

ویترین یا کنسول یکی از اعضای جدا نشدنی کابینت کلاسیک است. معمولا در آشپزخانه های سبک کلاسیک در مسیر سفره خانه یک کابینت بلند طراحی می شود که قسمت بالایی آن شیشه ای و قسمت پایینی دارای کمد است که در بین مردم به ویترین کابینت کلاسیک معروف است.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |