رزرو مشاوره
آشپزخانه کلاسیک شیراز
    
بازدید: 156
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

ویژگی های آشپزخانه کلاسیک در شیراز

همانطور که از نام این سبک مشخص است، در این نوع دکوراسیون بیشتر از طرح های استادانه و سنتی استفاده می شود. این سبک می تواند خانه شما را مجلل تر و با شکوه تر نشان دهد و معمولاً باید هزینه زیادی برای آن خرج کنید. اگراهل سبک مدرن نیستید و تصمیم به داشتن آشپزخانه کلاسیک شیراز دارید، قبل از هر کاری باید با نکات مهم آن آشنا شوید. به عبارتی برای داشتن این سبک آشپزخانه باید به موارد مهمی مانند ترکیب رنگ ها، نورپردازی، هماهنگی دکوراسیون منزل با آشپزخانه، انتخاب کابینت مناسب و ... توجه کرد.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب در آشپزخانه کلاسیک شیراز

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، ترکیب رنگ صحیح فضا است. یکی از ویژگی های آشپزخانه کلاسیک در شیراز بر خلاف سبک مدرن این است که شما مجاز به استفاده از هررنگی هستید و بهتر است از ترکیباتی استفاده کنید که فضا را مجلل جلوه دهد. برای این منظور می توانید از ترکیب رنگ های سفید، طلایی، گیاهی، کرم و قهوه ای استفاده کنید. همچنین باید بین قسمت های دیگر خانه و آشپزخانه شما هماهنگی وجود داشته باشد. اگر در سایر قسمت های خانه از سبک مدرن استفاده می کنید، استفاده از سبک کلاسیک در آشپزخانه چندان جالب نیست.

نورپردازی درآشپزخانه کلاسیک شیراز

یکی دیگر از ویژگی های آشپزخانه کلاسیک شیراز نورپردازی است. نور یکی از عناصر مهم و ضروری در طراحی است که باعث بیشتر دیده شدن محیط می شود. توجه داشته باشید که نورپردازی سبک کلاسیک با مدرن متفاوت است و نقطه عطف آن استفاده از لوسترهای شیک، بزرگ و چراغ های خطی در نورپردازی است که می توانید با توجه به جنس و نوع کابینت خود از نور سفید یا آفتابی استفاده کنید. با توجه به ابعاد محیط، لوسترهای بزرگ و مجلل می توانند بسیار جذاب باشند. علاوه بر این، اگر سقف خانه کوتاه است، می توانید آن را بالا ببرید تا به باز شدن فضا کمک کنید. همچنین می توانید خطوط نور را روی پیشخوان آشپزخانه طراحی و اجرا کنید. استفاده از فریم های گچی توکار در اطراف لوستر زیبایی چندین برابر به سقف می بخشد.

خرید وسایل براساس تم کلاسیک درشیراز

همانطور که می دانید انتخاب وسایل مناسب و چیدمان صحیح آنها یکی از مهم ترین اصول داشتن آشپزخانه ای زیبا با سبکی خاص است. قبل از هر چیز باید در انتخاب تجهیزات مناسب با سبک انتخابی خود دقت کنید. طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک در شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست. توجه داشته باشید که در این سبک طراحی باید در خرید کابینت، کفپوش و سایر لوازم جانبی دقت کرد و چیدمان باید اصولی و دقیق باشد و طبق استانداردهای طراحی کلاسیک در جای مناسب قرار گیرد.

برای مثال در آشپزخانه کلاسیک در شیراز اغلب از میزهای غذاخوری چوبی با پایه های کنده کاری شده و صندلی هایی با پایه های بلند استفاده می شود. مدل های ساده تر برای این نوع آشپزخانه مناسب نیستند. به یاد داشته باشید که رنگ و اندازه میز ناهارخوری باید با کل خانه هماهنگ باشد و در جای مناسب قرار گیرد.

ویژگی های کفپوش کلاسیک در شیراز

اگرچه استفاده از کف پوش این روزها بسیار رایج شده است، اما این کار باید بر اساس اصولی خاص و متناسب با سبک انتخابی شما باشد. در ویژگی های آشپزخانه های کلاسیک، برخی افراد تمایل به استفاده از کف پوش های طرح دار چوبی دارند. همچنین اگر می‌خواهید فضا را بزرگ‌ تر و بازتر نشان دهید، از کف‌پوش‌های رنگ روشن به‌ خصوص سفید استفاده کنید.
در این سبک می توانید از کاشی های لبه دار، براق، دست ساز، ماشینی یا حتی مرمر استفاده کنید. هر کدام از این طرح ها می توانند محیط را بسیار زیباتر و جذاب تر کنند. البته اگر به طرح های پیچیده تری علاقه دارید کاشی های 4x2 یا 6x2 یا 8x2 انتخاب مناسبی برای شما هستند و محیط را به شدت تغییر می دهند.

ویژگی کابینت های کلاسیک در شیراز

کابینت یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه کلاسیک در شیراز محسوب می شود که تاثیر آن در زیبایی محیط بسیار زیاد است. این وسیله باید با تم انتخابی شما هماهنگ باشد وگرنه آشپزخانه ای با سبک خاصی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که در آشپزخانه کلاسیک در شیراز از کابینت هایی با چوب های طبیعی و مستحکم مانند افرا، راش، گردو و ... استفاده می کنند که وجود کنده کاری و حکاکی روی چوب کابینت برای این سبک کار ضروری است و تاثیر باشکوهی به فضا می بخشد.

فراموش نکنید که علاوه بر جنس و طرح کابینت باید در انتخاب رنگ آن نیز دقت کرد. کابینت های کلاسیک در شیراز می توانند سفید یا چوب طبیعی باشند. البته امروزه کابینت های سفید طرفداران زیادی دارد و توانسته جایگاه خود را در بین مردم تثبیت کند. همچنین لازم به یادآوری است که برای داشتن یک کابینت کلاسیک توجه به برخی از جنبه های طراحی دکوراسیون حائز اهمیت خواهد بود. پس سعی کنید از دستگیره های شیک و مجلل استفاده کنید و از خرید طرح های ساده خودداری کنید.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |