رزرو مشاوره
کابینت شیراز|آشپزخانه مدرن
    
بازدید: 37
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09023027547-09173027547

09024483902-07138441570

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

کابینت آشپزخانه مدرن در گذر زمان

ایده کابینت های مدرن امروزی از سال 1920 در اروپا گرفته شده است. کابینت در آن زمان به نام هوزیر (نام کارخانه تولید کننده آن) شناخته می شد. ساختار این محصول به گونه ای بود که مجموعه ای از کابینت ها و کشوهای کوچک و یک سطح کار وجود داشت و مواد غذایی مانند: آرد، شکر، ظروف و مواردی از این قبیل در آن قرار می گرفت. پس از یک دهه (دهه 1930)، ساختار کابینت های چند منظوره مانند امروز شد. کابینت ها در این دهه از فلز ساخته می شدند.

در واقع وزن این نوع کابینت ها بسیار سنگین است و در صورت جابجایی آن ها تغییر موقعیت بسیار سخت و گاهی غیرممکن است. در دهه 1940 و 1950 تغییرات گسترده ای در طراحی کابینت ها ایجاد شد. کابینت ها دیگر تنها مکانی برای نگهداری و محافظت از مواد غذایی نبودند. نقش زیباسازی آشپزخانه را هم داشتند. کابینت های زمینی و دیواری با فضایی برای سطل های زباله، سبدها و سینی ها و کف ساخته شد و در دهه 1960 جنس آن ها به چوب تغییر یافت و رنگارنگ شد.

این محصول کاربردی در دهه 1970 از چوب تیره ساخته شد و دسته ها جذاب تر شدند. هزینه ساخت کابینت با این نوع چوب (به دلیل مقاومت در برابر رطوبت) بالا بود. از طرفی این نوع کابینت ها در زمان خود ماندگاری بیشتری داشتند و در اثر رطوبت آسیب کمتری می دیدند و با رنگ یا روکش های مخصوص چوب عرضه می شدند. اما در دهه 1980 ظاهر کابینت آشپزخانه به شکلی خاص و منحصر به فرد تغییر کرد و کابینت های بدون دسته (با ایجاد شیار روی خود چوب) وارد بازار شد.

رنگ سفید به جای رنگ های تیره سال 1970 جایگزین شد و کانترهای کابینت به رنگ کرم درآمدند. پس از اعمال این تغییرات و سپری شدن دهه اخیر، فرم و سبک طراحی کابینت آشپزخانه (در دهه های 1980 و 1990) به سبک مینیمال تغییر کرد.

سرانجام با آغاز قرن بیست و یکم و با ظهور واژه ها و واژگان (مانند: شیک، مدرن، تمیز، براق، مد روز و...) در صنعت کابینت آشپزخانه، طراحی آن وارد عرصه مهمی شد. در این عرصه کابینت های مدرن به دکوراسیون آشپزخانه ها اضافه شد که کابینت ها با سطوح صیقلی و به صورت جزیره های براق و لبه های نرم وارد بازار شدند.

باید بیان کنیم که امروزه ایجاد و طراحی کابینت های مدرن تکامل یافته است. زیرا سیر تاریخی آن می تواند بیانگر این موضوع باشد. این سبک شامل ویژگی هایی مانند: سطح صاف و بدون شیب، اشکال هندسی ساده و زاویه دار، استفاده از تزئینات مینیمال و... ویژگی هایی است که کابینت مدرن را از سایر مدل های کابینت متمایز می کند و این ویژگی ها عبارتند از: براق بودن، طراحی زاویه دار، سادگی در درب و چهارچوب و...

در واقع طراحی کابینت های مدرن نشان دهنده تمایل افراد به وسایل آشپزخانه مدرن است که عمدتا دارای زوایای ناهموار و منحنی هستند. کابینت های مدرن امروزه یکی از رایج ترین نمونه های کابینت هستند. مخصوصا برای آشپزخانه های قابل حمل و کوچک مناسب است و سادگی و آرامش را در خانه افزایش می دهد. به طور کلی انواع کابینت (MDF، هایگلاس، هر نمونه دیگری که حکاکی و جزئیات تزئینی نداشته باشد) در سبک کابینت های مدرن طبقه بندی می شوند.

از طرفی باید گفت سبک مدرن در مقابل سبک کلاسیک قرار دارد و بر خلاف مدل های سنتی و گذشته، سادگی و استفاده از جزئیات لازم و ضروری حرف اول را در این سبک می زند. در سبک مدرن همیشه به جزئیات زیبا توجه می شود و جنبه کاربردی آنها بر زیبایی آن ارجحیت دارد.

مزایای کابینت مدرن در شیراز

از مزایای کابینت‌ها به سبک مدرن می‌توان به مناسب بودن آن برای هر فضایی اشاره کرد. مواد اولیه استفاده شده در ساخت این محصول، معمولا از متریالی است که ساختار متفاوت و خصوصیات مطلوبی دارند و از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. بنابراین می‌توان گفت که یکی از مزیت‌های مهم این نوع کابینت‌ها، اقتصادی بودن آن است. این محصول در هر آشپزخانه‌ای کاربرد دارد و در عین حال با سلایق مختلف هم منطبق می‌باشد. در طراحی کابینت‌های سبک مدرن در شیراز می‌توان از رنگ‌های متعدد و خاص هم استفاده نمود که آن را نسبت به مدل‌های دیگر ارجح‌تر و ممتاز می‌سازد.

سادگی موجود در طراحی کابینت‌های مدرن، امکان به وجود آوردن یک فضای جادار و رویایی را در آشپزخانه فراهم می‌آورد. تجهیزات مدرن و جدید در این سبک بیشتر به کار گرفته می‌شوند که این مساله به خودی خود به بهینه سازی فضای آشپزخانه کمک می‌کند. برخلاف مدل‌های کلاسیک، کابینت‌های مدرن صیقلی‌تر و جمع و جورتر هستند و عموما از ترکیب مواد و مصالح مختلفی ساخته می‌شوند. متریال‌های جدید و قدیمی در سبک کابینت آشپزخانه مدرن استفاده می‌گردد، به گونه‌ای که همواره از چوب طبیعی در ساخت این نوع کابینت‌ها استفاده می‌شود.

متریال های کابینت مدرن در شیراز

متریال‌هایی همچون: چوب ، لمینت ، شیشه و انواع فلزات در فرآیند تولید کابینت‌های مدرن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این نوع کابینت‌‌ها ، بزرگ و درشت نیستند و درب‌های ( بزرگ و فاخر و حکاکی ‌‌شده ) در این کابینت‌ها جای ندارند که از سیستم‌هایی کوچک‌تر و جمع و جورتر، از قبیل کشو‌های عریض و کاربردی، بهره می‌برند.

مزیت های کابینت آشپزخانه در شیراز

از دیگر مزیت‌های کابینت آشپزخانه به سبک مدرن، می‌توان به استفاده بدون محدودیت‌ و حداکثری از فضای آشپزخانه اشاره نمود. بنابراین گاها دیده می‌شود که در این سبک، کابینت‌های بلند و کشیده وجود دارند و حتی گاهی تا خود سقف آشپزخانه نیز امتداد یافته‌اند. تنوع رنگی بالا یکی دیگر از مزایای کابینت‌های مدرن است. در این سبک کابینت‌ها، برخلاف سبک‌های کلاسیک، محدودیت رنگ چندانی وجود ندارد و می‌توان از تمامی رنگ‌ها (مانند : رنگ‌های شاد ، پر انرژی و حتی غیر متعارف) برای طراحی کابینت‌ها استفاده نمود.

انواع کابینت مدرن در شیراز

دارای درب‌های صاف و مسطح هستند که مانع وجود جزئیات اضافی در آن‌ها می‌گردد . بر روی بدنه یا درب‌های کابینت‌های مدرن ، المان‌هایی (همانند : مدل بندی سلطنتی ، سطوح برجسته یا حکاکی‌های تزئینی) قابل مشاهده نمی‌باشد و به جای آن بر روی سطوح صاف و براق تاکید شده است.

کابینت‌های مدرن هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و هم برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. علاوه بر آن، کابینت‌ها در این سبک طراحی، هم مناسب برای محیط‌هایی است که دارای پنجره‌های زیادی در آشپزخانه هستند و هم مناسب برای محیط‌هایی است که فاقد پنجره هستند و با محدودیت نور مواجه می‌باشند.



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |