رزرو مشاوره
طراحی کابینت و جزیره مدرن در شیراز
    
بازدید: 33
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09023027547-09173027547

09024483902-07138441570

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

کابینت و آشپزخانه مدرن در شیراز

آشپزخانه مدرن همانطور که از نامش پیداست به سبکی از آشپزخانه اطلاق می شود که در آن مدرنیته و ویژگی های یک زندگی مدرن اولویت دارد. از طراحی دکوراسیون و چیدمان گرفته تا استفاده از رنگ ها و همچنین ابزار و وسایل مدرن طراحی شده اند و هیچ عنصر سنتی و کلاسیکی در آن وجود ندارد! آشپزخانه مدرن هم در خانه های بزرگ و پرنور که فضای زیادی به آشپزخانه اختصاص داده می شود و هم در خانه های کوچک که فضای بزرگی به عنوان آشپزخانه وجود ندارد و یا حتی در خانه هایی که فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن در آنها وجود دارد استفاده می شود. 

مهمترین ویژگی آشپزخانه مدرن سادگی است. سبک مدرن به سادگی معروف است و از تزئینات و مشغله کاری به دور است. برای طراحی خانه و آشپزخانه به سبک مدرن باید تمام اجزای خانه را به سبک مدرن تزئین کرد و از اکسسوری ها و تزئیناتی استفاده کرد که به این طرح نزدیکتر و متناسب و هماهنگ با آن باشد. این نیز مستلزم اجرای سبک طراحی کابینت و جزیره مدرن در شیراز است. 

ویژگی های آشپزخانه مدرن در شیراز

  • سادگی و استفاده از عناصر ساده

همانطور که گفته شد، سادگی و استفاده از لوازم و وسایلی که در اوج کاربردی بودن، ساده و شیک هستند، یکی از مهم ترین ویژگی های یک آشپزخانه مدرن است. هر چه دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه شما ساده تر و بی صداتر باشد، به سبک مدرن نزدیکتر است. برای اینکه موضوع کمی برای شما روشن شود، چند مثال می زنیم.

  • حذف لوازم برقی و غیرضروری روی جزیره

در آشپزخانه های مدرن وسایل تزئینی یا وسایل برقی را روی میز جزیره آشپزخانه قرار نمی دهند و در صورت وجود وسایل روی جزیره به میزان نیاز و محدود می باشد. برای رسیدن به این هدف، بهتر است وسایل اضافی خود را در کابینت ها قرار دهید و سعی کنید چیزی روی جزیره نگذارید.

  • کفپوش در طراحی مدرن

کاشی و کف آشپزخانه ساده است و از طرح و گل استفاده نشده است. هرچه کاشی ها و دیوارهای آشپزخانه ساده تر باشد، به سبک مدرن نزدیک تر است.

  • دیزاین درب کابینت ها

روی درب کابینت ها هیچ گونه تزئین و جزییاتی وجود ندارد و در سبک مدرن درب کابینت ها بصورت ساده طراحی می شوند.

طراحی کابینت و جزیره مدرن در شیراز

در یک آشپزخانه مدرن استفاده از کابینت های ساده و مدرن ضروری است. کابینت های مدرن کابینت هایی ساده، بلند و جادار هستند که بسته به سلیقه شما حتی می توانند از سقف تا کف امتداد داشته باشند و تعداد زیادی از لوازم و تجهیزات آشپزخانه شما را در خود جای دهند. روی درب این کابینت ها هیچ گونه فرورفتگی و برآمدگی وجود ندارد و این کابینت ها صاف و صیقلی هستند. کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس، کابینت چوبی ساده از انواع کابینت های مدرن هستند.

بسیاری از افراد کابینت های بدون دستگیره را ترجیح می دهند تا فضای آشپزخانه شان آرام تر و ساده تر به نظر برسد. انواع کابینت بدون دستگیره و مگنت یا کابینت دسته مخفی، کابینت دسته نواری همگی به سبک کابینت های مدرن طراحی شده اند. اگر می خواهید از کابینت های دسته دار استفاده کنید معمولا از دسته های بلند و بسیار ساده به سبک مدرن استفاده می شود; دستگیره های کشیده ای که معمولا به صورت افقی نصب می شوند تا فضای آشپزخانه را وسیع تر نشان دهند، در این سبک به وفور استفاده می شود.

کابینت های مدرن معمولا کشوهای بزرگ و پهنی دارند و می توانید لوازم زیادی مانند ادویه، ظروف کوچک و... را در آن قرار دهید. 

طراحی کابینت و جزیره مدرن در شیراز

استفاده از کابینت های روکش در آشپزخانه مدرن سعی می شود تمام اجزا و وسایل داخل کابینت ها جا بیفتد مثلا از گاز رومیزی استفاده می شود، هود داخل قاب، مایکروفر و فر داخل قاب و حتی یخچال داخل روکش کابینت است و فقط درهای آن دیده می شود. حتی بسیاری از افراد ماشین لباسشویی و ظرفشویی را داخل حفاظ کابینت آشپزخانه قرار می دهند و هنگام استفاده از آن درب کابینت را باز می کنند تا فضای آشپزخانه ساده و مدرن به نظر برسد.

استفاده از رنگ های روشن و براق در کابینت مدرن شیراز

یکی دیگر از ویژگی های آشپزخانه مدرن استفاده از رنگ های روشن و رنگ های براق است. البته از رنگ های تیره یا مات نیز استفاده می شود. اما رنگ های روشن و براق در این سبک جایگاه ویژه ای دارند به خصوص اگر فضای آشپزخانه کوچک و مینیمال باشد نیاز به این انتخاب بیشتر می شود. رنگ کاشی ها، کفپوش ها، کابینت ها و سایر اجزا معمولاً در رنگ های روشن انتخاب می شوند و سعی می شود با استفاده از رنگ های خنثی، تضاد و عمق رنگی قوی در آشپزخانه ایجاد کنند. تضاد رنگی معمولا با چند درجه تفاوت با رنگ اصلی استفاده می شود تا اختلاف رنگ خیلی زیاد نباشد و در عین حال ملایم و ساده باشد.

اگر آشپزخانه و اتاق نشیمن یکسان هستند، بهتر است از رنگ های روشن در طراحی کابینت و جزیره مدرن در شیراز استفاده کنید. استفاده از رنگ های خنثی این خاصیت را دارد که به راحتی با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ شده و کار شما را برای چیدمان منزل آسان و ساده می کند. بنابراین استفاده از خانواده رنگی خنثی برای چنین فضاهایی انتخابی هوشمندانه و مقرون به صرفه محسوب می شود.



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |