رزرو مشاوره
طراحی آشپزخانه کلاسیک در شیراز
    
بازدید: 95
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902-09173027547

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

تفاوت کابینت مدرن با کلاسیک در شیراز

دانستن و درک تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک به تصمیم گیری بهتر برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کمک می کند. انتخاب لوازم آشپزخانه، نحوه قرار گرفتن آنها در کنار هم به طراحی و سبک کلی آشپزخانه بستگی دارد. تعویض لوازم آشپزخانه هزینه زیادی دارد و گاهی اوقات برای ایجاد تغییر باید هزینه های زیادی بپردازید. قبل از تصمیم گیری بهتر است تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک را بشناسید. کابینت های مدرن و کلاسیک از نظر طرح و رنگ با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، سطح کابینت های مدرن براق است. اما کابینت های کلاسیک سطحی مات دارند. با توجه به متریال استفاده شده، کابینت های مدرن قیمت ارزان تری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند. توجه به چنین عواملی به انتخاب و تصمیم گیری بهتر کمک می کند. این راهنما به بررسی تفاوت های کابینت مدرن و کلاسیک می پردازد، بنابراین قبل از هر تصمیمی خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کابینت های مدرن با سطح براق نسبت به کابینت های کلاسیک

سطح صاف و براق کابینت یکی از ویژگی های کابینت های مدرن است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از وسایل تزئینی طراحی زیبایی داشته باشید. برخلاف کابینت های مدرن، کابینت های کلاسیک سطحی مات دارند. البته اگر به هر دو سبک کلاسیک و مدرن علاقه دارید، از ترکیب این دو سبک استفاده کنید. درطراحی برخی از کابینت ها علاوه بر چوب کلاسیک از رنگ سفید نیز استفاده شده است. این کابینت ها را می توان ترکیبی از کابینت های مدرن و کلاسیک دانست.

بررسی تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک از نظر قیمت

کابینت های مدرن ارزان تر از کابینت های کلاسیک هستند. ام دی اف یکی از زیرشاخه های کابینت های مدرن می باشد که نسبت به سایر کابینت ها قیمت ارزان تری دارد. دلیل قیمت پایین این نوع کابینت ها، سادگی فرآیند ساخت آنهاست. کابینت های کلاسیک به دلیل طولانی بودن مراحل ساخت و نیاز به مراقبت بیشتر، قیمت بیشتری نسبت به کابینت های مدرن خواهند داشت. در کابینت های کلاسیک، نمونه های ممبران مقرون به صرفه تر از کابینت های تمام چوب یا با روکش چوب هستند. به طور کلی قیمت کابینت آشپزخانه ارتباط مستقیمی با جنس و فرآیند ساخت دارد.

انواع متریال و دوام؛ طول عمر بیشتر کابینت های مدرن در مقایسه با مدل های کلاسیک

کابینت های مدرن با استفاده از مواد متنوع تری نسبت به مدل های کلاسیک مانند هایگلاس، pvc و ام دی اف ساخته می شوند. این کابینت ها مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی و شوینده ها دارند. همچنین به دلیل تماس با رطوبت پوسته پوسته نمی شوند. اما کابینت های چوبی در مدل های کلاسیک در برابر مواد اسیدی چندان مقاوم نیستند. همچنین در اثر جذب رطوبت و آب متورم شده و پوسته پوسته می شوند.

کابینت های کلاسیک معمولا از ممبران، روکش چوب و چوب ساخته می شوند. کیفیت هر کابینت با توجه به متریال به کار رفته در آنها متفاوت خواهد بود. در طراحی کابینت های کلاسیک در شیراز از حکاکی و کنده کاری استفاده می شود، بنابراین نصب این کابینت ها کمی دشوارتر از مدل های دیگر است. نصب کابینت های کنده کاری شده نیاز به دقت بیشتری دارد و باید مراقب باشیم که آسیبی به آن ها وارد نشود. به دلایلی که در بالا ذکر شد، احتمالاً هزینه نصب کابینت در مدل های کلاسیک بیشتر از سایر کابینت ها خواهد بود.

تمیز کردن آسان سطح کابینت مدرن در مقایسه با کلاسیک

نحوه تمیز کردن سطح کابینت سبک های مختلف با یکدیگر متفاوت است. سبک های مدرن نسبت به کابینت های کلاسیک ساده تر و راحت تر تمیز می شوند. تمیز کردن درب و دستگیره کابینت های کلاسیک به دلیل استفاده از کنده کاری دشوارتر از کابینت های ساده و مدرن است. از طرفی سطح صاف و ساده کابینت های مدرن را می توان به راحتی با دستمال مرطوب تمیز کرد.

تنوع بالای طرح های کابینت کلاسیک در مقایسه با کابینت های مدرن

اگر به طرح های ساده و مینیمال در سبک چیدمان کابینت آشپزخانه علاقه دارید، مدل های کابینت مدرن با رنگ های خنثی یا مدل های ساده براق انتخاب مناسبی خواهند بود. اگر سبک سلطنتی، سنتی و طرح و بافت چوب را دوست دارید، کابینت کلاسیک را انتخاب کنید. منبت و کنده کاری، دستگیره های پر زرق و برق، ویترین شیشه ای، پیشخوان سنگی از جمله تکنیک های مورد استفاده در طراحی کابینت کلاسیک در شیراز هستند.

کابینت های مدرن با کابینت های کلاسیک متفاوت به نظر می رسند. حکاکی در کابینت های مدرن مانند کابینت های کلاسیک استفاده نمی شود. ویژگی هایی مانند نظم و تقارن در کابینت های مدرن به گونه ای استفاده می شود که ظاهری ساده اما خیره کننده ایجاد می کند. در کابینت های مدرن، تقارن معمولا با افزایش تعداد و اندازه کابینت ها حفظ می شود. از طرفی کابینت های کلاسیک در شیراز با طرح های شلوغ و سلطنتی ساخته می شوند و از نظم خاصی پیروی نمی کنند.

بررسی مزایا و معایب کابینت کلاسیک

با توجه به تنوع در طراحی و جزئیات در کابینت های کلاسیک، بسیاری از افراد این کابینت ها را به مدل های مدرن ترجیح می دهند. به غیر از زیبایی و طراحی متنوع، عوامل دیگری نیز مهم هستند. با بررسی مزایا، معایب و این فاکتورهای مهم کابینت کلاسیک در جدول زیر، انتخاب راحت تری خواهید داشت.

  • فضای داخل کابینت جادار و عمیق است.
  • کابینت کلاسیک فقط در رنگ های مات ساخته می شوند.
  • چوب و روکش چوبی حس گرما و صمیمیت را در محیط ایجاد می کند.
  • تمیز کردن آنها از کابینت های مدرن دشوارتر است.
  • کابینت های کلاسیک از کابینت های مدرن قوی تر و بادوام تر هستند. در اثر تماس با رطوبت و آب پوسته پوسته می شوند.
  • پنل روی کابینت کلاسیک از کورین و کوارتز ساخته شده است که نگهداری و نظافت آن را آسان تر می کند. ترمیم و تعمیر کابینت های کلاسیک نسبت به کابینت های مدرن دشوارتر است.
  • کابینت های کلاسیک رنگ های متنوعی دارند. آنها فرآیندهای تولید طولانی دارند، بنابراین گران تر از کابینت های مدرن هستند.
  • در نهایت برای خرید کابینت های کلاسیک به چیدمان و هماهنگی آن ها با آشپزخانه خود توجه کنید. اگر هماهنگی بین آشپزخانه و کابینت وجود داشته باشد، نمونه های کلاسیک انتخاب خوبی خواهند بود.


  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |