رزرو مشاوره
طراحی کابینت به سبک کلاسیک شیراز
    
بازدید: 83
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902-09173027547

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی کابینت کلاسیک در شیراز

کابینت کلاسیک ادامه هنر طراحی داخلی کلاسیک است و از این رو ویژگی اصلی هنر کلاسیک که نوستالژی است را با خود به همراه دارد. در آشپزخانه کلاسیک کابینت ممبران کلاسیک و کابینت چوبی کلاسیک به چشم می خورد. این دو متریال توانایی ایجاد طرح ها و نقش های مختلف ساده و پیچیده را بر روی خود دارند. طرح هایی که مشخصه سبک کلاسیک می باشد.

 

کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سبک کلاسیک دکوراسیون از دیرباز رواج داشته و هنوز هم جزو مدل های مجلل طراحی و چیدمان منزل به حساب می آید. از آنجایی که امروزه هماهنگی و هارمونی بین قسمت های مختلف دکوراسیون مورد نیاز است، بنابراین در دکوراسیون به سبک کلاسیک باید از کابینت های غیر مدرن استفاده کرد. کابینت های کلاسیک ظاهری حجیم و شکیل دارند و بر روی بدنه آنها طرح های سلطنتی و کنده کاری های سنتی متنوعی به چشم می خورد. استفاده از این کابینت ها در آشپزخانه های امروزی مرسوم و مطابق با مد روز است و بسیاری از مردم دنیا تمایل دارند از این کابینت های زیبا و دوست داشتنی در آشپزخانه های خود استفاده کنند. 

مشخصه های کابینت های کلاسیک در شیراز

به طور کلی کابینت آشپزخانه در دو سبک مدرن و کلاسیک به فروش می رسد. کابینت مدرن شکل ساده و بدون جزئیات از کابینت آشپزخانه است که در آن سادگی حرف اول را می زند. در کابینت مدرن خبری از انواع تزئینات و جزئیات پیچیده و سخت نیست و همه چیز در اوج سادگی تزئین شده است. همانطور که از نام کابینت مدرن پیداست، این سبک از کابینت یک سبک نسبتا جدید در طراحی خانه و آشپزخانه است.

نقطه مقابل سبک مدرن، سبک کلاسیک است که پر از کنده کاری و تزئینات ریز و درشت بسته به سلیقه مشتری است. سبک کلاسیک معرف معماری و دکوراسیون دوران باستان است و سادگی در آن جا ندارد. سبک کلاسیک اگرچه از دیرباز هم در آشپزخانه و هم در دکوراسیون منزل وجود داشته است، اما شکل مدرن آن بسیار جدید است و استفاده از آن را می توان سبکی جدید در طراحی خانه و آشپزخانه دانست.

انواع کابینت های کلاسیک همانطور که از نامشان پیداست یادآور سنت ها و ویژگی های معماری دوران باستان و گذشته است و به همین دلیل می توانند فضایی مجلل و درعین حال سنتی و نوستالژیک در ذهن بیننده ایجاد کنند.

درب ها و بدنه کابینت کلاسیک دارای طرح های برجسته و فرورفته است و حکاکی های متنوعی بر روی آن به چشم می خورد. نقش های سلطنتی، منبت کاری و اشرافی، انواع گل های تزئینی و سرستون های کنده کاری شده، ستون های برگردان و بسیاری دیگر در کابینت کلاسیک به چشم می خورد و ظاهر یک آشپزخانه اشرافی و کلاسیک را تداعی می کند.

کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کاملا مشخص است که کابینت کلاسیک دارای ویژگی های متفاوتی با کابینت مدرن است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1. مناسب برای آشپزخانه های بزرگ و جادار

کابینت کلاسیک بهتر است در آشپزخانه های بزرگ و جادار نصب شود. استفاده از کابینت های کلاسیک در آشپزخانه های کوچک و مینیمال اشتباه بزرگی است. زیرا این مدل کابینت بسیار جسور و پرکار بوده و بدنه آن دارای ابعاد برجسته و حجیمی است. بنابراین اگر در فضاهای کوچک استفاده شود، فضا را شلوغ تر می کند و آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهد. اگر آشپزخانه شما کوچک است پیشنهاد می کنیم از کابینت های ساده مانند کابینت های مدرن استفاده کنید.

2. طرح های منبت کاری و حکاکی در کابینت کلاسیک 

ویژگی اصلی کابینت کلاسیک، کنده کاری های روی بدنه آن است. بسته به سلیقه مشتری و نوع کابینت، انواع طرح های منبت و تراش بر روی این نوع کابینت حک می شود. حکاکی های ایجاد شده بر روی بدنه کابینت ممکن است به صورت دستی و یا با دستگاه انجام شود که البته نمونه های دست ساز آن گرانتر و نفیس تر بوده و بسیار ارزشمند است.

3. فضای کاربردی کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک نمایانگر سبک معماری گذشته است و در گذشته عمق کابینت ها بیشتر از امروز طراحی می شد، بنابراین کابینت هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند معمولا عمق بیشتری نسبت به کابینت های مدرن دارند و می توانید چیزهای بیشتری را در آنها قرار داده و سازماندهی کنید.

4. رنگ های پرکاربرد در طراحی کابینت کلاسیک

استفاده از رنگ های خاص و پر انرژی مخصوص کابینت های مدرن است و در کابینت های کلاسیک دیده نمی شود! انواع کابینت های کلاسیک معمولا در رنگ های سنگین مانند سفید، طوسی، قهوه ای، کرم، مشکی و رنگ های مشابه دیده می شوند. استفاده از رنگ های خاص مانند نارنجی، زرد یا قرمز جایی در کابینت کلاسیک ندارد.

5. کابینت دکوراتیو در سبک کلاسیک

در کابینت کلاسیک جنبه ظاهری بسیار مهم است و قطعاتی برای نمایش اجسام تزئینی که به کابینت ویترین معروف هستند باید در طراحی آن گنجانده شود. این کابینت ها معمولا دارای در شیشه ای هستند و می توانید انواع وسایل تزئینی و زیبا را در آن قرار دهید و به زیباتر شدن فضای آشپزخانه خود کمک کنید. کابینت های دکوراتیو به سبک کابینت نئوکلاسیک نیز دیده می شوند. انواع کابینت های تزئینی به شکل بسیار ساده و بدون درب در کابینت های مدرن نیز دیده می شود که به کابینت طاقچه معروف هستند.

6. استفاده از دستگیره های براق در طراحی کابینت کلاسیک

همانطور که گفته شد، کابینت کلاسیک بسیار پر زرق و برق است و ظاهری نمایشی دارد. بنابراین کابینت های بدون دستگیره جایی در آن ندارند. دستگیره های مناسب برای کابینت کلاسیک بسته به سلیقه مشتری می تواند از فلزات گرانبهایی مانند مس، برنج، برنز و حتی نقره ساخته شود که در این صورت ظاهری بسیار سنگین تر و زیباتر به آشپزخانه شما خواهد داد. انواع دستگیره های شیشه ای و چینی یا حتی چوبی می توانند گزینه های زیبا و ارزان تری برای کابینت آشپزخانه شما باشند. استفاده از دستگیره های ساده و بلند برای کابینت های کلاسیک مناسب نیست و نباید از آنها استفاده کرد.

7. صفحه کابینت در سبک کلاسیک

متریالی که به عنوان صفحه کابینت کلاسیک در شیراز استفاده می شود معمولا سنگ است. نوع سنگ بسته به نوع کابینت و رنگ آنها متفاوت است و ممکن است از سنگ های مصنوعی یا سنگ های طبیعی تشکیل شده باشد. سنگ مرمر، گرانیت و کوارتز متریال اصلی هستند که به عنوان صفحه کابینت در کابینت های کلاسیک استفاده می شوند.

8. حذف هود در کابینت کلاسیک

هود آشپزخانه در کابینت کلاسیک با قاب ها و تزئینات حکاکی شده پوشیده شده است و نباید به چشم بیاید. برای پوشاندن هود آشپزخانه از انواع سرسره و قاب های کلاسیک استفاده می شود تا هود کاملا از دید بیننده پنهان بماند.

9. نظم و تقارن در طراحی کابینت کلاسیک در شیراز

طراحی کابینت کلاسیک بسیار منظم است و ظاهر آن باید مرتب باشد. در طراحی کابینت کلاسیک در شیراز نمی توان از طرح های بهم ریخته استفاده کرد و هر دکوراسیون و طرحی باید به طور منظم در جای خود قرار گیرد.

انواع کابینت کلاسیک در شیراز

کابینت کلاسیک بدون توجه به جنس آن می تواند طرح های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر از طرح ها و مدل های رومی باستان تشکیل شده باشد، به عنوان کابینت رومی شناخته می شود و اگر برگرفته از مدل های اروپایی قرن 18 و 19 باشد، به عنوان کابینت نئوکلاسیک و دوره ویکتوریا شناخته می شود. کابینت کلاسیک می تواند از طرح ها و مدل های ایرانی و قدیمی تشکیل شده و دارای طرح ها و سرتخت های آریایی و تخت جمشید باشد. همچنین می توان آن را در مدل های ساده تری طراحی کرد و به سمت طرح های سنتی و ساده تر تمایل دارد.

برای طراحی کابینت کلاسیک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

-کابینت کلاسیک در شیراز برای آشپزخانه های متوسط ​​و بزرگ مناسب است.
-اگراندازه آشپزخانه شما متوسط ​​است، بهتر است از طرح های ساده کابینت کلاسیک استفاده کنید و از شلوغی بیش از حد خودداری کنید.
-استفاده از طرح های ساده کلاسیک باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر و حجیم تر به نظر برسد.
-استفاده از طرح های کلاسیک کابینت باعث می شود فضای آشپزخانه کوچکتر و شلوغ به نظر برسد و برای فضاهای بزرگ و روشن مناسب باشد. همچنین نظافت این مدل از کابینت ها به دلیل ریزه کاری ها کمی دشوارتراست.
-به طور کلی کابینت کلاسیک باید در مدت زمان کوتاه تری تمیز شود، زیرا ذرات چربی و گرد و غبار بین درزها و طرح های آن جمع می شوند.
-درآشپزخانه های بزرگ می توانید از رنگ های تیره تری مانند قهوه ای سوخته استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه شما سایز متوسط ​​یا فاقد نور است، بهتر است از کابینت هایی با رنگ روشن مانند سفید یا کرم استفاده کنید.
-نورپردازی مناسب نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن کابینت های کلاسیک در شیراز دارد.
-در کابینت کلاسیک باید از سینک و شیرآلاتی که به سبک کلاسیک و سنتی تزئین شده اند، استفاده کنید تا زیبایی کار دو چندان شود.
-اگر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از کابینت کلاسیک استفاده می کنید باید از شلوغی فضای مشترک آشپزخانه خودداری کنید.
-لوستر، سینک، شیرآب، دستگیره درب آشپزخانه، کلید و پریز برق و جزئیات در آشپزخانه باید هماهنگ با کابینت کلاسیک طراحی و نصب شود.



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |