رزرو مشاوره
کابینت نئوکلاسیک لاکچری|شیراز
    
بازدید: 75
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902-09173027547

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

کابینت نئوکلاسیک شیک و لاکچری در شیراز

کابینت نئوکلاسیک همانطور که از نامش پیداست از سبک نئوکلاسیک الهام گرفته شده است. کابینت نئوکلاسیک در دهه 1750 در انگلستان و فرانسه ظاهر شد. یکی از ویژگی های آن سادگی و دوری از زرق و برق معمول سبک کلاسیک است. در عین حال برخلاف سبک مدرن که تا حدودی سرد و بی روح است با استفاده از هنر و ظرافت این سبک ظاهری گرم و آرامش بخش دارد.

 

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک در شیراز

برای کابینت نئوکلاسیک باید به چند نکته توجه کرد.

1-ابتدا ابزار و طرح های روی درب باید بسیار ساده و ظریف باشد.

2-همچنین برای پوشش درها باید از رنگ های یکدست استفاده شود و رنگ های سایه روشن و پتینه کاری در این سبک جایی ندارد.

3-در طراحی کابینت رعایت سادگی در طراحی بسیار مهم است و کار را زیباتر می کند.

4-با استفاده از قفسه های چوبی و جعبه های رنگی می توانید به قفسه های کابینت بیافزایید.

انواع کابینت نئوکلاسیک در شیراز

در حال حاضر دو نوع کابینت آشپزخانه از انواع کابینت نئوکلاسیک شناخته شده و محبوب در ایران وجود دارد، کابینت کف تراش و کابینت انزو.

نام کابینت کف از روش تولید آن گرفته شده است. به این ترتیب حاشیه ای ساده دور در قرار می گیرد و سطح آن پولیش می شود که جلوه ای ساده و زیبا به کابینت می دهد.

کابینت انزو یکی دیگر از زیر مجموعه های کابینت نئوکلاسیک است که با استفاده از ابزارهای مخصوص لبه درب ها ساخته می شود. همچنین ضخامت بیشتر درب ها نسبت به سایر کابینت ها یکی از خاص ترین و شیک ترین کابینت های نئوکلاسیک به حساب می آید.

رنگ آمیزی کابینت نئوکلاسیک در شیراز

با توجه به رنگ آمیزی سطح درب های نئوکلاسیک محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد. اما همانطور که قبلا توضیح داده شد رنگ باید یکدست باشد و پتینه کاری و سایه روشن در آن استفاده نشود. در کابینت انزو طبق استانداردهای آن معمولا از رنگ سفید براق برای پوشش درب ها استفاده می شود. در کابینت کف تراش باید از رنگ های مات استفاده کرد و تم های رنگی آبی، خاکستری، کرم و سفید پرطرفدارترین رنگ ها هستند.

روش ساخت کابینت نئوکلاسیک در شیراز

برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک از ورق های ام دی اف خام استفاده می شود. این ورق ها دارای ضخامت 16 میلی متر در کابینت کف تراش و 25 یا 32 میلی متر در کابینت انزو می باشند. روش ساخت کابینت نئوکلاسیک بدین صورت است که ابتدا ابزار انتخابی توسط دستگاه CNC بر روی ام دی اف حک می شود.

سپس سطح در را سمباده می کنند تا ذرات و براده های چوب از آن جدا شود و در مرحله آخر سطح ام دی اف خام روکش می شود.

روش های مختلف برای پوشاندن درب کابینت نئوکلاسیک

روش اول استفاده از روکش پی وی سی است که توسط دستگاه وکیوم بر روی درب فشار داده می شود. برای این منظور ابتدا سطح درب را با چسب مخصوص می پوشانند سپس درها را در دستگاه وکیوم قرار می دهند و پوشش پی وی سی در شرایط خلاء و حرارت بر روی آن فشرده می شود. روکش استفاده شده برای درب های انزو معمولاً سفید براق است که تراکم آن بیشتر از پوشش های غشایی و کف های صیقلی است. برای درب های کف تراش از روکش فوق مات استفاده شده است که در رنگ های سفید، آبی، خاکستری و کرم موجود است.

روش دوم استفاده از رنگ به جای روکش pvc است و برای درب های کف تراش می توان از رنگ پلی اورتان یا پلی استر مات استفاده کرد. اما برای درب های انزو باید از رنگ پلی یورتان براق یا رنگ رزین پولیش استفاده کنیم که از نظر مقاومت و جلا کیفیت بسیار بالایی دارد.

قیمت کابینت نئوکلاسیک در شیراز

همانطور که قبلا توضیح داده شد، قیمت کابینت بر اساس متریال به کار رفته در ساخت آن تعیین می شود. بدنه کابینت در اکثر سبک ها یکنواخت است و تفاوت اصلی آن در متریال استفاده شده برای درب کابینت است. با توجه به اینکه فرآیند ساخت درب های نئوکلاسیک دارای مراحل و عوارض مختلفی می باشد. در نتیجه گرانتر از کابینت های مدرن و ساده است و از نظر قیمت کابینت های نئوکلاسیک در دسته کابینت های گران قیمت طبقه بندی می شوند.

در کابینت انزو با توجه به اینکه در ساخت آن از ورق های 25 یا 32 میلی متری استفاده شده است. همچنین روش رنگ آمیزی رزین پولیش بسیار سخت و زمان بر است در نتیجه یکی از گران ترین کابینت های بازار به حساب می آید.

مزایا و معایب کابینت های نئوکلاسیک در شیراز

یکی از مزیت های کابینت نئوکلاسیک ظاهر ساده و زیبای آن است که نظر اکثر مشتریان را به خود جلب می کند و با توجه به ماهیت هنری و روحی این کابینت هیچ وقت خسته کننده نمی شود.

همچنین به دلیل عدم محدودیت در انتخاب رنگ (بر خلاف کابینت های ام دی اف، هایگلاس و ممبران) دست شما را در انتخاب رنگی که با سلیقه و لوازم منزل شما همخوانی دارد باز می گذارد.



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |