رزرو مشاوره
طراحی فضای سبز ویلا در شیراز
    
بازدید: 100
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902-09173027547

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی فضای سبز ویلا در شیراز

برای طراحی فضای سبز ویلا در شیراز باید ساختار ساختمان را در نظر بگیرید و سپس فضای سبز را متناسب با آن اجرا کنید. این همان چیزی است که به شما امکان می دهد در هنگام ایجاد فضای سبز، استفاده مناسب از ویلا را نیز در نظر بگیرید. در طراحی فضای سبز ویلا در شیراز باید مسیر پیاده روی را در نظر بگیرید و یک یا دو مسیر را در طراحی خود بگنجانید تا از درب ویلا به ساختمان اصلی آن برسید.

 

همینطور استفاده از نیمکت در میان بوته ها و درختان حیاط ویلا اهمیت خاص خود را دارد. مطمئنا تردد در فضای سبز ویلا بیشتر خواهد شد و نصب نیمکت و صندلی در وسط آن کاملا کاربردی خواهد بود. بسته به منطقه جغرافیایی ویلایی مورد نظر، نوع بذر انتخاب و بر اساس آن کاشته می شود. معمولا در طراحی فضای سبز ویلا قسمتی به کاشتن گل اختصاص داده می شود.

با تقاضای مشتری در چنین فضاهای سبز سلیقه شخصی بسیار موثر بوده و نقشه فضای سبز اغلب بر اساس آن طراحی می شود. البته در نظر داشته باشید که نوع گل و گیاه مورد استفاده در طراحی فضای سبز شیراز و حومه باید با شرایط جغرافیایی، شکل آبیاری، میزان تابش نور خورشید، دمای هوا، ظرفیت و پتانسیل خاک و...متناسب باشد.

نکات مهم در طراحی فضاسبز در شیراز

طراحی فضای سبز پس از اندازه گیری محیطی که قرار است به عنوان فضای سبز طراحی شود آغاز می شود. در این طرح می توانید محل دقیق باغ ها، مسیرهای پیاده روی، چمنزارها، نورپردازی و کلیه وسایل رفاهی و تفریحی را مشاهده کنید. ضمناً لازم است جزئیات کاشت گل ها و گیاهان مختلف در نقاط مختلف فضای سبز در این طرح اولیه گنجانده شود. به این ترتیب می توان یک برنامه ریزی مناسب و بودجه بندی مشخص برای ایجاد فضای سبز مورد نظر انجام داد.

حفظ تعادل در طراحی فضای محوطه ویلا در شیراز

تعادل را می توان حالتی از بودن و دیدن دانست که بارها در مناظر شاهد آن بوده ایم و تعادل احساس راحتی بیشتری به بیننده ای که در آن فضا است می دهد. تعادل در محیط به دو صورت متقارن و نامتقارن انجام می شود که هر کدام هدفی در طراحی دارند. زیر تعادل متقارن برای ایجاد یک منظره رسمی که مانند یک آینه عمل می کند استفاده می شود. زیرا هرچه در یک طرف باغ باشد در طرف دیگر هم چیده شده است. تعادل متقارن به طور گسترده ای در پیاده روها، بسترهای کاشت و نحوه هرس گیاهان استفاده می شود.

رعایت تقارن یا عدم تقارن در طراحی موضوع مهمی است. گاهی اوقات شرایط محیطی مستلزم تقسیم فضا به دو نیمه مساوی و طراحی هر دو قسمت به یک شکل است. اما گاهی کاملا برعکس است و شرایط محیط و نحوه طراحی به گونه ای می شود که رعایت تقارن اهمیتی ندارد. تعادل نامتقارن به تعادل غیررسمی معروف است که از یک طرف شروع می شود و طرف دیگر از الگوی متفاوتی پیروی می کند. این سبک طراحی حس آزادی و آرامش را القا می کند.

امروزه تنوع در طراحی فضا این امکان را به وجود می آورد که هر گوشه از محیط کاملاً متفاوت از قسمت دیگر و در عین حال مرتبط با یکدیگر باشد. طراحان فضای سبز با به کارگیری اصول، مناظری را خلق می کنند که دیدن آنها با آرامش بسیار دلپذیر است. این اصول توسط گروهی از طراحان ایجاد نشده‌اند، بلکه از حس بصری ذاتی که در بیشتر افراد وجود دارد، نشأت گرفته‌اند.

ایجاد هارمونی جذاب در طراحی باغ در شیراز

ادغام اجزای محیط با یکدیگر و تلاش برای پیوند اجزا با یکدیگر به معنای هماهنگی است. رعایت هارمونی با استفاده از چارچوب اولیه و دقت در اجزا و رنگ های به کار رفته در محیط امری مهم خواهد بود که باید رعایت شود. توجه به هارمونی در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است.

اهمیت کنتراست یا نقطه کانونی در طراحی باغ شیراز

هر طراحی نیاز به یک نقطه کانونی دارد که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند. تمرکز مورد علاقه گاهی اوقات نقطه کانونی نامیده می شود که قوی ترین عنصر در طراحی است. نقطه کانونی فضای سبز خانه قسمتی است که در بدو ورود به محیط چشمان شما را به خود جلب می کند. نقطه کانونی می تواند اشکال جالب گیاهان، مجسمه ها یا حوضچه ها، رنگ های روشن، طرح های منحصر به فرد و هنر معماری باشد. استفاده از نقاط کانونی زیاد چندان جالب نیست و چشم انداز خوبی ایجاد نمی کند. ترکیبی هوشمند از چندین مورد از این موارد می تواند به جذابیت بصری محیط کمک کند.

برجسته کردن یکی از اجزای قاب تصویر کنتراست است. قرار دادن آبنما یا درختی بزرگ و خاص در وسط باغ، آن را در دید بازدیدکنندگان برجسته می کند. استفاده از این روش به معنای استفاده از کنتراست است که با هماهنگی ترکیب شده و طراحی خاص و منحصر به فردی از محیط را در چشم افراد ایجاد می کند.

 

 



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |