رزرو مشاوره
دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز
    
بازدید: 114
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

----------------------------------------------------------------------------

دکوراسیون داخلی مدرن شیراز

دکوراسیون مدرن همانطور که از نامش پیداست به ایده های بدیع در طراحی و دکوراسیون داخلی اشاره دارد. اما مفهوم اصلی و دقیق دکوراسیون مدرن چیست؟ ایده دکوراسیون داخلی مدرن از ابتدای قرن نوزدهم به وجود آمد و تا قرن بیستم به سرعت رشد و توسعه یافت. جنبش مدرنیسم از مصالح ساختمانی سنتی مانند چوب، سنگ و آجر فاصله گرفت و بر مصالح صنعتی مانند شیشه، فولاد و بتن متمرکز شد. تاثیرگذارترین فلسفه طراحی این نوع دکوراسیون در دهه 1920 با پیروی از مکتب طراحی باهاوس ایجاد شد. پیروان این مکتب معتقدند که فرم باید با عملکرد در زیبایی شناسی طراحی ترکیب شود. این اصل منجر به پیدایش طراحی و سبکی شد که امروزه دکوراسیون مدرن محسوب می شود. طراحی داخلی مدرن بر اساس خطوط، فرم های هندسی، فضاهای روشن و ... است.

مبلمان در دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز

در طراحی مبلمان و دکوراسیون به سبک مدرن، مواد طبیعی و رنگ های خنثی یا خاکی اجازه حضور بیشتر دارند. جزئیات غیر ضروری از فضای مورد نظر حذف می شود. برخلاف طیف وسیع رنگ ها در طراحی معاصر، سبک های مدرن از رنگ های محدودتری در فرم تک رنگ استفاده می کنند. در ادامه مقاله با مفهوم این سبک از طراحی داخلی و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهید شد. اما قبل از آن برای تعریف دقیق و مفهومی سبک مدرن به بررسی تفاوت سبک مدرن و معاصر می پردازیم.

تفاوت سبک مدرن و امروزی در طراحی دکوراسیون شیراز

دکوراسیون مدرن چیست؟ هنگام توصیف سبک های طراحی، می توانید از کلمات "مدرن" و "معاصر" به جای یکدیگر استفاده کنید. شما تنها کسی نیستید که این اشتباه را مرتکب می شوید. خیلی ها هم تعریف درستی از این سبک ها ندارند! اگرچه ظاهر آنها شبیه به هم است، اما معانی کاملاً متفاوتی دارند. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

سبک معاصر در دوره خاصی متولد نشده است و می تواند در طول زمان تغییر کند. در واقع این سبک به زمان حال اشاره دارد. البته ممکن است شامل برخی جزئیات سبک مدرن نیز باشد. چند دهه بعد، سبک جدید دیگری طراحی معاصر نام گرفت. از آنجایی که از همان سبک قبلی پیروی می کند، فقط مبلمان آن ممکن است شکل های متمایزتری داشته باشد. این یک سبک پویا است که می تواند سبک های دیگر را دنبال کند یا به تنهایی ادامه دهد.

از دهه 1990، دکوراسیون مدرن از روند مینیمالیستی پیروی کرده است. به این ترتیب او رنگ های متضاد افراطی مانند سیاه و سفید را در طیف رنگی خود تعریف کرد. در طراحی دکوراسیون معاصر، رنگ های خنثی از رنگ های سرد اهمیت بیشتری دارند. از سوی دیگر، عناصر انتخاب شده برای طراحی معاصر به سادگی می توانند بخشی از دکوراسیون فضای مورد نظر باشند، در حالی که قطعات مدرن باید کاربردی باشند. نبرد برای تعریف سبک مدرن به شدت مورد بحث است و ادامه خواهد داشت. اما اگر ریشه‌های آن را عمیق کنید، متوجه می‌شوید که سبک مدرن نشان‌دهنده یک دوره خاص است و بسیاری از افراد به دلیل ماهیت ساده و کاربردی، قطعاتی از سبک مدرن را در خانه‌ها و دفاتر خود می‌گنجانند. به طور کلی، افرادی که برای ایجاد سادگی در زندگی تلاش می کنند، به سبک مدرن گرایش دارند. زیرا به نظر می رسد این سبک همه چیز را ساده می کند و با مفهوم طراحی فضاهای باز همراه است.

ویژگی های دکوراسیون مدرن در شیراز

فلسفه طراحی دکوراسیون مدرن ایجاد فضایی ساده و آرام است. بنابراین برای کسانی که فضاهای ساده، آرام و بی سروصدا با خطوط صاف و بدون تزئینات اضافی را دوست دارند، گزینه ای مناسب برای دکوراسیون است. اگر به دنبال دکوراسیون مدرن هستید، قبل از هر چیز باید به نکات زیر توجه کنید. این نکات ویژگی های دکوراسیون مدرن را به خوبی نشان می دهد.

  • عناصر سازه ای (مانند بتن یا تیرها) اغلب باید در معرض دید قرار گیرند.
  • خطوط افقی و عمودی با منحنی های کمتر بیشتر مورد تاکید قرار می گیرند.
  • عناصر اضافی حذف می شوند.
  • وسایل کم ارتفاع و خطوط صاف در نظر گرفته شده است.
  • از نور طبیعی و پنجره های بدون تزئین استفاده می شود.
  • مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی رنگ نشده عناصر اصلی هستند.
  • یک پالت رنگ خنثی یا طبیعی ایجاد می شود.
  • از سطوح انعکاسی مانند فولاد، کروم یا شیشه بیشتر استفاده می شود.
  • چوب طبیعی و روکش های چوبی بر فضا تأثیر می گذارد.




تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |