رزرو مشاوره
دکوراسیون به سبک کلاسیک
    
بازدید: 139
    

دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------ 

دکوراسیون به سبک کلاسیک چگونه است؟

سبک کلاسیک مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از روم و یونان باستان است که در هنر و معماری کاربرد دارد. از این رو در دکوراسیون داخلی کلاسیک از عناصر معماری سنتی غربی مانند ستون ها و دیوارهای گچ بری شده، مبلمان ظریف و مجسمه های عتیقه استفاده می شود و همه چیز بر اساس تناسب، تقارن و هماهنگی انتخاب و چیده می شود. اما این سبک با وجود اینکه ریشه ای کهن دارد به دلیل جلوه منحصر به فرد و مجلل از مد نرفته و طرفداران بسیار و خاصی دارد.

اصول طراحی داخلی کلاسیک در شیراز

1. در دکوراسیون کلاسیک از مواد با کیفیت و لوکس استفاده کنید!

 در دکوراسیون کلاسیک که ریشه در معماری روم و یونان باستان دارد باید از مواد با کیفیت و لوکس استفاده کرد. پس با توجه به بودجه ای که برای دکوراسیون منزل خود در نظر گرفته اید، بهترین متریال های موجود در بازار را انتخاب کنید و از مواد بی کیفیت و غیر طبیعی خودداری کنید.

نکته: چوب های بلوط، گردو، راش و ماهون، پارچه های پنبه ای و ابریشم مصری و سنگ های مرمر از جمله متریال های مجلل و درجه یک مورد استفاده در طراحی داخلی کلاسیک در شیرازهستند.

2. ستون ها و دیوارهای گچ بری شده در فضای داخلی خانه خود را فراموش نکنید!

 یادتان باشد سقف، ستون ها و دیوارهای ساده در خانه های کلاسیک جایی ندارند و باید آنها را با گچ بری، سر ستون و قاب بندی طراحی کنید.

نکته: ستون جزء جدانشدنی معماری باستانی غربی است و فضای داخلی را بسیار مجلل و اشرافی جلوه می دهد. بنابراین، اگر فضای بزرگ با سقف بلند دارید، پیشنهاد می کنم از ستون های رومی و یونانی پیش ساخته و رنگی روکووال استفاده کنید.

3. مبلمان آنتیک و استیل بخرید!

بهترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک در شیراز مبلمان آنتیک هستند. اما برای پیدا کردن آنها باید زمان و هزینه زیادی صرف کنید. در این صورت باید سراغ مبل های استیل با بدنه های منبت کاری شده و کنده کاری شده و پایه ها و دسته های خمیده بروید تا جلوه ای کلاسیک به اتاق نشیمن و پذیرایی شما ببخشد.

نکته: در این دکوراسیون حتما پارچه مبلی طرح دارانتخاب کنید.

4. در چیدمان و خرید مبلمان تقارن و تناسب را رعایت کنید!

دو پایه اصلی چیدمان کلاسیک درشیراز، تقارن و تناسب است. پس برای مشاهده تقارن درفضا ابتدا نقطه کانونی در فضا را مشخص کرده و آن را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید. سپس، در دو طرف نقطه کانونی، مبلمان، لوازم جانبی و تزئینات را بچینید. توجه داشته باشید که در اتاق نشیمن و ناهارخوری، تلویزیون، شومینه یا پنل تزئینی و در اتاق خواب، تخت خواب ایده آل ترین گزینه ها برای نقطه کانونی هستند.

توجه: برای رعایت تقارن، برخی از لوازم و تزئینات را باید جفت خریداری کرد.

5. از رنگ های خنثی گرم و ملایم استفاده کنید!

رنگ هایی که در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک در شیراز استفاده می کنید باید از طبیعت الهام گرفته و جلوه ای خنثی و ملایم داشته باشند. همچنین باید بدانید که رنگ ها نباید کنتراست بالایی داشته باشند و از طیف رنگی پررنگ و خالص استفاده نکنید.

نکته: رنگ های خنثی گرم مانند کرم، شیری، عاجی، بژ به عنوان رنگ های غالب و فرعی در این سبک کاربرد زیادی دارند. بنابراین آنها را برای دیوار، سقف و مبلمان خود انتخاب کنید.

6. پارچه هایی با طرح ها و نقش های کلاسیک بخرید!

برخلاف سبک مدرن که بر پارچه و منسوجات بدون طرح و نقش غالب است، در سبک کلاسیک در شیراز باید پارچه مبل، روتختی، فرش، کاغذ دیواری و پرده های طرح دار بخرید.

توجه داشته باشید که طرح های راه راه، طرح های چهارخانه و طرح های گلدار کلاسیک مانند داماسک بهترین گزینه برای پارچه های شما هستند.

7. نورپردازی را به درستی انجام دهید!

حتی اگر تمام اصول بالا را به درستی اجرا کرده باشید، بدون نورپردازی مناسب، عناصر مجلل و ظریف خانه کلاسیک شما به خوبی خودنمایی نمی کنند. پس با توجه به اندازه فضای خود از لوسترهای کریستالی و کلاسیک برای نورپردازی محیط استفاده کنید. سپس چراغ های ایستاده و رومیزی را در کنار مبل و تخت قرار دهید تا نور کار برای مطالعه فراهم شود و در نهایت برای مجموعه دکوری ها و تابلوهای خود از چراغ های دیواری استفاده کنید تا زیبایی خود را به خوبی در فضا نشان دهند.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |