رزرو مشاوره
سرامیک در شیراز
    
بازدید: 194
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

دانلود کاتالوگ سرامیک

برای استعلام قیمت تماس حاصل فرمایید.

نقش سرامیک در دکوراسیون داخلی شیراز

کاشی و سرامیک از جمله مصالحی است که در صنعت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی نقش زیباسازی آن مکان را ایفا می کند. کاشی ها قطعات سنگ مصنوعی هستند که ابعاد متفاوتی دارند (طول و عرض) و ضخامت این محصول بسته به محل استفاده متفاوت و متغیر است. کاشی ها سطحی کاملا صیقلی و صاف دارند و سطح دیگر ناهموار است. کاشی به طور گسترده ای در دکوراسیون سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه استفاده می شود. این محصول سرامیک و کاشی به راحتی تمیز می شود و محیط را تمیز و زیبا نگه می دارد، حتی برای تزئین داخل و خارج ساختمان نیز می توان از آن استفاده کرد. واژه کاشی از کاشان که مهد تمدن این صنعت است گرفته شده است.

ازابتدای ایجاد تغییرات در خانه تا رسیدن به مرحله اجرای کامل، این تغییرات با احساسات شما ارتباط مستقیم دارد. قبل از هر چیز این فضا باید به گونه ای باشد که از آن لذت ببرید و احساس نکنید که پول خود را هدر داده اید. در دکوراسیون داخلی خانه یا هر فضای دیگری اولین چیز دیوار، بعد کف و سوم سقف است.

بهترین متریال برای پوشش کف

امروزه از پوشش های مختلفی برای کف و دیوارها استفاده می شود و به جرات می توان گفت یکی از پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان کاشی و سرامیک است که در قسمت های مختلف ساختمان مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حیاط و پارکینگ استفاده می شود. و حتی در نمای ساختمان، گلخانه و حوض های تزئینی نیزاستفاده شده است.

کاشی ها به دلیل طبیعت سردشان در مناطق گرمسیری بهتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مانند بخاری، سیستم گرمایش از کف و ... می توان از آن در مناطق سردسیر نیز استفاده کرد.

سرامیک همچنین به موادی گفته می شود که معمولاً جامد هستند و بیشترین حجم آن را مواد غیرفلزی و آلی تشکیل می دهند. این تعریف شامل کلیه ظروف سفالی، چینی، محصولات رسی سازه ای، ساینده ها (سیمان و شیشه)، آهنرباهای سرامیکی، لعاب، شیشه، سرامیک و غیره می شود.

سرامیک به معنای خشت یا خاک رس است، در واقع هنر و علم ساخت و استفاده از اجسام جامد و شکننده است که ماده اصلی آنها خاک است و این صنعت از دیرباز کاربردهای فوق العاده ای داشته و دارد. خاک این صنعت از کائولن و خاک رس است و کاربردهای زیادی در دکوراسیون و نمای ساختمان دارد.

تاریخچه سرامیک

با نگاهی به تزئینات بناهای تاریخی در مصر باستان و سپس در یونان، تکه های کوچکی از خاک رس را می یابیم که پخته شده و برای تزئین فضا استفاده می شود. باستان شناسان بر این باورند که انسان حدود 24000 سال قبل از میلاد مسیح قادر به ساخت سرامیک بوده و برخی از این سرامیک های اولیه در چکسلواکی نیز یافت شده است. نقوش این سرامیک ها بیشتر نقش انسان، حیوان و تخته های مسطح بود. در واقع سرامیک های اولیه از چربی حیوانی، استخوان یا خاکستر استخوان ساخته می شدند و پس از اختلاط تحت حرارت قرار می گرفتند. از نظر زمانی می توان ساخت سفال را همانند ساخت شیشه دانست.

کاربرد سرامیک در صنعت ساختمان شیراز

کاشی و سرامیک یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان است که برای پوشش فضاهای داخلی و خارجی استفاده می شود. به طور کلی سرامیک نقش بسیار مهمی در زیباسازی دکوراسیون در شیراز دارد، اما هدف از نصب سرامیک تنها جنبه زیبایی آن نیست، در واقع سرامیک در مقایسه با سایر محصولات ساختمانی که برای پوشش استفاده می شود از استحکام بیشتری برخوردار است و به همین دلیل است به حفظ و ماندگاری ساختمان کمک می کند. 

معمولاً ماده اصلی سرامیک ها خاک رس است و با توجه به مقاومت سرامیک ها در برابر دماهای بسیار بالا و پایین می توان گفت که این نوع پوشش کف و دیوار یکی از مقاوم ترین پوشش ها می باشد. نصب سرامیک یکی از ظریف ترین کارها در معماری است، زیرا این محصول تزئینی است و از اولین مواردی است که توجه بیننده را به خود جلب می کند. امروزه سرامیک ها از نظر اندازه و رنگ دارای تنوع زیادی هستند که به راحتی می توان آن را به سلیقه شخصی اعمال کرد.

یکی از مهم ترین مواردی که در نصب سرامیک باید به آن توجه کرد محل نصب آن است، زیرا سرامیک ها در انواع مختلفی طراحی می شوند تا در مکان های مختلف قرار بگیرند. سطح صاف و صیقلی سرامیک کیفیت خود را نشان می دهد و تمیز کردن آن را پس از نصب آسان می کند. چه در حال بازسازی محیط منزل خود باشید و چه به طور کلی قصد تغییر دیوار اتاق نشیمن را دارید، استفاده از سرامیک دیواری می تواند یکی از گزینه های تاثیرگذار برای این موضوع باشد. اجرای سرامیک و کاشی کاری دیوار را می توان بر روی یک دیوار یا تنها بخشی از دیوار اتاق نشیمن انجام داد.

 

انواع سرامیک در شیراز

سرامیک ها از نظر جنس، اندازه، طرح، رنگ و قیمت به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در یک طبقه بندی کلی عبارتند از:

کاشی: کاشی از زمان های قدیم برای تزئین محیط هایی مانند آشپزخانه، حمام، کف و ... استفاده می شده است. کاشی یک محصول سرامیکی است و از دانه های کریستالی ریز و متخلخل تولید می شود. کاشی و سرامیک در دو نوع کلی لعاب دار و بدون لعاب پخته می شود. رایج ترین نوع کاشی و سرامیک نوع لعابدار آن است که بنا به سلیقه می توان از نوع طرح دار و رنگی آن برای زیباسازی فضا استفاده کرد.
گرانیت: این محصول جدید برای اولین بار در دو دهه اخیر توسط اروپایی ها ساخته شد و سپس به دلیل کارایی بالا به سرعت در سراسر جهان محبوبیت یافت. در واقع این محصول دگرگونی قابل توجهی در پوشش کف و یا نمای ساختمان به وجود آورد. سرامیک گرانیت به گونه ای تولید می شود که فاقد هرگونه کربنات به خصوص کربنات کلسیم باشد و در هنگام پخت رنگدانه هایی به آن اضافه می شود که باعث تنوع در طرح و رنگ آن می شود. سرامیک گرانیت چندان براق نیست و برای صیقل دادن سطح آن از سنگ ساب صیقلی استفاده می شود. معمولا طرح های این مدل سرامیکی، ابری، بادی است که برای فضاهای کوچک بسیار جذاب و مناسب است.
پرسلان: به طور کلی به انواع سرامیک هایی که در دمای بسیار بالا پخته می شوند، چینی می گویند. نکته قابل توجه این است که هرچه سرامیک در دمای بالاتر پخته شود، سطح شیشه ای و براق تر خواهد بود، بنابراین سرامیک های چینی از نظر براقیت دارای طبیعت شیشه ای هستند. در ابتدا چین با استفاده از کوره هایی با دمای 1250 تا 1400 درجه سانتیگراد و با استفاده از خاک کائولن و سنگ ایرانی این سرامیک را تولید کرد و پس از گذشت زمان و گسترش این مدل سرامیکی فرمول فعلی آن کشف شد. اگر در ساختمان خود مشکل رطوبت دارید، نصب سرامیک چینی بهترین گزینه است، زیرا این محصول کمترین جذب آب را دارد و ضخامت آن کمی بیشتر از سایر سرامیک ها است. این مدل سرامیکی به دو صورت لعاب دار و بدون لعاب تولید می شود که بهترین انتخاب برای پوشش داخلی ساختمان اعم از دیوار و کف می باشد.
موزاییک: این مدل سرامیکی به دلیل تنوع در نقش و طرح معروف است و با ضخامت حدود چند میلی متر ساخته می شود. موزاییک سرامیکی دارای قطعات کوچک لعابدار یا بدون لعاب است و قطعات آن توسط یک ورق کاغذ کرافت به ابعاد 200x600 در کنار یکدیگر قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که پس از گرفتن ملات روی سرامیک، کاغذ را با آب خیس کرده و جدا می کنند. سپس درزهای سرامیکی را با دوغاب مخصوص پر می کنند. موزاییک سرامیکی بسیار زیبا و دارای اندازه های متنوعی است که به شکل اشکال هندسی مختلف مانند مربع، مستطیل، شش ضلعی، هشت ضلعی و ... طراحی شده است.
کاشی لعابدار: کاشی لعابدار برای پوشش بدنه آشپزخانه، سرویس بهداشتی و ... استفاده می شود و این محصول در رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی موجود است. یکی از ویژگی های مثبت این مدل سرامیکی ضخامت نازک و سطح آن کاملاً شیشه ای است. به طور معمول این مدل کاشی و سرامیک در اشکال مربع و مستطیل تولید می شود. البته لازم به ذکر است که این نوع کاشی در نوع دیگری نیز تولید می شود که به عنوان پوشش کف در فضاهای خصوصی با ضخامت بیشتر استفاده می شود که به کاشی کف معروف است.
قرنیزسرامیکی: اگرچه قرنیزهای سنگی هنوز در موقعیت خود قدرتمند هستند، برخی از قرنیزهای سرامیکی نیز استفاده می کنند. دلیل استفاده کم از قرنیز سرامیکی احتمالاً قیمت بالای این محصول است. امروزه قرنیزهای سرامیکی هم در کارخانه تولید می شوند و هم با برش سرامیک های بزرگتر ساخته می شوند. به طور کلی قرنیزها در سایزهای 7، 9، 11، 15 سانتی متر تولید می شوند و با توجه به متراژ محیطی که قرار است نصب شوند، بهترین ها انتخاب می شوند. قرنیز سرامیکی که کارخانه برای این منظور تولید می کند زیباتر است، زیرا حاشیه ها به یک اندازه طراحی شده است، اما اگر توسط یک فرد، سرامیکی بزرگ به قرنیز تبدیل شود، معمولا طرح و مدل آن هماهنگی خود را از دست می دهد. قرنیزها امروزه در جنس های متنوعی تولید می شود. یکی از محبوب ترین قرنیز ها قرنیز های پلی اورتان هستند.

نصب سرامیک به عنوان کفپوش در شیراز

تفاوت عمده ساختمان های قدیمی و جدید در کفپوش آنهاست. نصب سرامیک به عنوان کفپوش، راه رفتن روی سطحی صاف و خنک را به ارمغان می آورد که بسیار جذاب و لذت بخش است. خوشبختانه در حال حاضر طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی برای کفپوش های سرامیکی وجود دارد و به همین دلیل خریدار در خرید و نصب سرامیک برای پوشش کف، انتخاب های گسترده ای خواهد داشت.

روش های چیدمان در کف عبارتند از: مستقیم و مستقیم، مورب و مورب، آجری، شطرنجی، مورب خالدار، چرخ دنده، حصیری، مدولار، چپ و راست و آسیاب بادی.

 
نصب سرامیک روی دیوار در شیراز

از آنجایی که ساختار سرامیک به گونه ای است که در برابر دما مقاوم است، ضد احتراق است و بهترین انتخاب برای دیوار می باشد.

مهمترین ویژگی های سرامیک در شیراز

* در برابر نفوذ رطوبت، برف و باران بسیار مقاوم است.

* از نظر ماندگاری رنگ و کیفیت در مقابل نور خورشید بسیار مقاوم است.

* قابلیت اجرای یکنواخت و هماهنگ روی سطوح بزرگ را دارد.

* دارای تنوع در رنگ، طرح و بافت است.

* در برابر خط و خش مقاوم است و آلودگی را به خود جذب نمی کند.

* در برابر آتش و سرمای شدید مقاوم است.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |