رزرو مشاوره
قاب بندی کلاسیک شیراز
    
بازدید: 263
    

دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

دکوراسیون داخلی کلاسیک شیراز

دکوراسیون کلاسیک را می توان از آن دسته سبک هایی دانست که همه افراد با آن آشنایی حداقلی دارند و تا حد زیادی می توانند آن را از سبک های دیگر متمایز کنند. در واقع همه می دانند مبل های سلطنتی و آنتیک، دیوارهای پتینه کاری شده، گچ کاری و آینه کاری روی سقف و دیوار، کاغذ دیواری با طرح های خاص هندسی و هنری، پرده های مجلل و مخملی، عناصر چوبی و چرمی، رنگ هایی مانند قهوه ای، زرشکی، سبز تیره و کرم، لوسترهای بزرگ و براق، نقاشی های اروپایی و... همه از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون کلاسیک هستند. در واقع وجود این ویژگی ها در هر خانه ای انسان را به یاد سبک طراحی داخلی کلاسیک در دکوراسیون داخلی می اندازد. در واقع سبک دکوراسیون کلاسیک نوعی شکوه و اصالت را به بینندگان خود نشان می دهد و آنها را به این شکوه و اصالت علاقه مند می کند.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک در شیراز

دکوراسیون کلاسیک سبکی است که از گذشته در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین هرگز از مد نمی افتد و قدیمی نمی شود. مثلا از مبلمان کلاسیک با پارچه های براق از گذشته تا امروز استفاده می کنند. به همین دلیل می توان گفت دکوراسیون منزل کلاسیک سبکی جاودانه است که جایگاه خود را در دنیای مدرن امروزی حفظ کرده است.

قطعات و اکسسوری های سبک کلاسیک حس نوستالژیک را منعکس می کنند. در نتیجه افراد خاصی به این سبک علاقه مند هستند. شاید شما نیز به سبک کلاسیک علاقه مند باشید، اما نمی دانید چگونه به طراحی داخلی کلاسیک نزدیک شوید. بیایید یک سری نکات در مورد طراحی و اجرای معماری داخلی کلاسیک را با هم مرور کنیم.

روش های طراحی و دکوراسیون کلاسیک در شیراز

زمانی که قصد طراحی دکوراسیون کلاسیک را دارید، ابتدا باید زیرمجموعه کلاسیک مانند سبک ویکتوریایی یا فرانسوی را مشخص کنید. برخی از افراد سبک کلاسیک را به عناصر مدرن ترجیح می دهند. بنابراین اولین قدم انتخاب نوع چیدمان کلاسیک است.

سبک معماری کلاسیک چیست؟

معماری کلاسیک با ویژگی های خاصی از سایر معماری ها متمایز می شود. تقارن و تناسب دو موضوع مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون کلاسیک در شیراز است. طبق این قانون، عناصر یک سازه باید با رعایت تقارن ریاضی طراحی و ساخته شوند. معماری کلاسیک به گونه ای است که جلوی سازه یا ساختمان متفاوت از سایر قسمت ها طراحی می شود. این برجسته سازی با کمک ستون ها و تزئینات انجام می شود. در قسمت فوقانی بنا گاهی اشکال قوسی و مثلثی طراحی می کنند. 

قوانین در طراحی داخلی کلاسیک در شیراز

در نگاه اول برای بیننده اینطور استنباط می شود که فضا شلوغ است اما این به دلیل نوع و سبک طراحی داخلی کلاسیک است. در این سبک باید تقارن و تعادل رعایت شود. در ابتدا شاید چیدمان آن سخت باشد اما با کمی آشنایی می توانید همه چیز را در جای اصلی خود قرار دهید. بنابراین بهتر است ابتدا نقطه کانونی را در دکوراسیون کلاسیک منزل در شیراز مشخص کرده و سپس شروع به چیدمان لوازم جانبی کنید. برای دکوراسیون کلاسیک پذیرایی بهتر است موقعیت مبلمان خود را مشخص کنید. البته علاوه بر مبلمان، شومینه، دیوار پشت تلویزیون و... را نیز می توان به عنوان نقطه کانونی در خانه در نظر گرفت. سلیقه شما ملاک چیدمان است. برای چیدمان بهتر می توانید با دکوراتور کلاسیک مشورت کنید.

تقارن در معماری داخلی کلاسیک در شیراز

بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. مثلا همین مبلمان کلاسیک روبه روی هم قرار می گیرند. تقارن یک ترفند طراحی داخلی است که نظم و زیبایی بصری را به بیننده منتقل می کند. تقارن در طراحی داخلی باعث ایجاد تعادل و حس آرامش می شود.

رعایت قانون تقارن در مکان های بزرگ به طرز شگفت انگیزی ظرافت و زیبایی را به نمایش می گذارد. می توانید با سبک کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب کوچکتر و مکان های شلوغ مانند آشپزخانه حس بهتری ایجاد کنید. بهترین راه برای ایجاد تقارن در دکوراسیون اتاق کلاسیک، یافتن یک ویژگی به عنوان نقطه شروع یا مرکز است. مهم نیست که نقطه کانونی کجاست و از کجا شروع می کنید. حتی در یک فضای نامتقارن نیز می توانید یک فرش متقارن ساده اما دلپذیر با طرح ها یا تصاویر روی دیوار ایجاد کنید.

جزئیات مهم در معماری داخلی کلاسیک در شیراز

در طراحی داخلی کلاسیک از مواد مصنوعی و مدرن استفاده نمی کنند. حتی مجسمه ها از فلز، سنگ و ... ساخته شده اند و تمام پارچه ها و نقش های آن از مواد طبیعی مانند پنبه، ابریشم و ...تولید می شود. حتی گلدوزی های روی پارچه ها نیز دست ساز هستند. تزئیناتی مانند لوستر، آباژور و ... همه هنر یک صنعتگر ماهر است. تزئینات گچبری و پتینه کاری نیز توسط استادکار طراحی شده است. تم رنگی غالب باید در سراسر دکوراسیون منزل یا دکوراسیون کلاسیک اداری به وضوح قابل مشاهده باشد.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |