رزرو مشاوره
سالن کلاسیک در شیراز
    
بازدید: 284
    

دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی شیراز

دیوارهای گچ بری شده، قابهای چوبی، مبلمان آنتیک، وسایل تزئینی چوبی حکاکی شده، سقف های بلند، پرده های مجلل با پارچه های گلدار چاپ شده، رنگ های کرم، قهوه ای و طلایی که در کنار هم قرار گرفته اند، فضایی سرشار از آرامش به سبک کلاسیک در شیراز را برای ما ایجاد می کند و فضایی می سازند که پر از اصالت  است و باعث می شود از بودن در آن فضا لذت ببریم.

می توان گفت سبک کلاسیک در شیراز همان سبک سنتی غربی است که رنگ و چهره ای از دوران معاصر به خود گرفته است. هر عنصری که در این سبک به کار می رود تعریف دقیق و مشخصی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن 18 در انگلستان تا دکوراسیون کشور فرانسه و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور است.

ویژگی های سبک کلاسیک در شیراز

سبک کلاسیک ویژگی های زیادی دارد که منحصر به خود است و این سبک را بیش از حد از دیگر سبک های دکوراسیون متمایز می کند. این سبک با بی نظمی و شلوغی مقابله نمی کند. به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های معمولی است که ثبات و استقامت خاصی به فضا می بخشد.

معنا و مفهوم کلاسیک در شیراز

دایره المعارف قدیمی ایتالیایی سبک کلاسیک در شیراز را مجموعه ای از مفاهیم نظری و هنجارهای عملی تعریف می کند که مدیون اندیشه یونانیان و رومیان باستان است. از این مفاهیم برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری استفاده می شود. در زمینه هنر و معماری، این اصطلاح عموماً به ظاهری اطلاق می‌شود که مطابق با یونان کلاسیک یا روم باستان باشد یا از آن الهام گرفته شده باشد. سبک کلاسیک در شیراز سبکی است که معیارهای تعادل، هماهنگی و تناسب را رعایت می کند.

طراحی سبک کلاسیک در شیراز

سبک کلاسیک دارای عناصر با تزئینات فراوان است. بسیاری از عناصری که در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند دارای حکاکی های ظریف و منحصربفرد هستند. از این منظر می توان ویژگی هایی مانند رعایت تقارن، توجه به تناسبات واقعی، هماهنگی قسمت ها با یکدیگر و تزئینات از جمله قلم زنی را از ویژگی های آثار طراحی و معماری سبک کلاسیک دانست. 

مبلمان کلاسیک در شیراز
اکنون که معنا و مفهوم کلاسیک به طور کامل مشخص شده است، صرف نظر از تفاوت های لغات، به ویژگی های مبل هایی می پردازیم که در فرهنگ ما و در بازار مبلمان به مبل کلاسیک معروف است.

جنس مبلمان کلاسیک:

در مبلمان کلاسیک چیزی که به مبل تختخواب شو معروف است، یعنی ساختار مبل باید از چوب و از بهترین چوب ها مانند گردو و بلوط باشد. رویه در مبلمان کلاسیک معمولا گران است و موادی مانند مخمل، جیر و پارچه های درجه یک از انواع محبوب برای رویه مبلمان کلاسیک در شیراز هستند.

اجزای مبلمان کلاسیک:

در مبلمان کلاسیک ساختار، به اندازه قسمت پارچه ای مبل یعنی نشیمنگاه و پشتی یا تکیه گاه اهمیت دارد و برخلاف مبل های مدرن که معمولاً تاشو زیر قسمت پارچه پنهان می شود، در مبلمان کلاسیک این سازه زیبایی خود را تا حد امکان نشان می دهد. پایه ها، دسته ها و تاج مبل در این مبلمان کاملا نمایان هستند. در مبلمان کلاسیک، چه مبل و چه تخت، تاج بسیار مهم است و هر چه بزرگتر باشد، مبلمان با شکوه تر به نظر می رسد. عنصری که به طور کلی در مبلمان راحت وجود ندارد.

تزئینات مبلمان کلاسیک در شیراز:

یکی دیگر از ویژگی های مبلمان کلاسیک در شیراز تزئینات آن است. مبلمان کلاسیک ممکن است از نظر تزئین غنی یا کم باشد. هنر منبت که یکی از صنایع دستی ایران محسوب می شود بیش از هر چیز در مبلمان کلاسیک خودنمایی می کند و کنده کاری و حکاکی نقوش در قسمت های چوبی مبلمان کلاسیک جزء لاینفک آن است. الگوها در مبلمان کلاسیک پیچیده و به هم پیوسته هستند و معمولاً طرح هایی با الهام از گیاهان با خطوط منحنی اساس این الگوها را تشکیل می دهند.

فرم و شکل مبل کلاسیک در شیراز:

شکل کلی مبلمان کلاسیک از خطوط و سطوح دایره ای پیروی می کند. برخلاف مبلمان مدرن که از حجم های هندسی خالص به صورت مربع، نیم دایره و ... استفاده می شود، در مبلمان کلاسیک به ندرت شاهد حجم های هندسی خالص و بی نقص هستیم.

رنگ مبلمان کلاسیک در شیراز:

علاوه بر رنگ خود چوب، یعنی طیف قهوه ای تیره و فندقی، از رنگ هایی مانند طلایی و نقره ای نیز برای پوشش مبلمان استفاده می شود. رویه ها معمولاً طرح دار و روشن هستند. در نهایت می توان گفت مبلمان کلاسیک استیل یا سلطنتی مبلمانی است با خطوط و سطوح منحنی با ساختار چوبی و رویه مخملی یا پارچه ای درجه یک، پر از آرایه ها و کنده کاری ها به ویژه در قسمت تاج، با ظاهری باشکوه، مجلل و گرانبها. 

طراحی داخلی به سبک کلاسیک در شیراز

همانطور که گفته شد تعادل و ظرافت در المان های سبک کلاسیک کاملا مشهود است و تمام جزئیات با دقت درج شده است. همه عناصر در این سبک به صورت متقارن و هماهنگ چیده شده اند. استفاده از مصالح مرغوب مانند بلوط، چوب ماهون، راش، سرامیک، برنز و مرمر در این سبک رایج است. در دکوراسیون داخلی شیراز در کنار مبلمان استاندارد می توان ستون ها یا نیم ستون ها، قرنیزها، پنجره های بلند و حتی مجسمه ها را قرار داد، رنگ های اصلی مورد استفاده برای این سبک اصولاً روشن و خنثی هستند.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |