رزرو مشاوره
نورپردازی مدرن در شیراز
    
بازدید: 240
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی و اجرای نورپردازی در شیراز

نورپردازی و دکوراسیون داخلی در شیراز

نورپردازی به عنوان یکی از اجزای جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی، در واقع تعیین کننده زیبایی و کاربردی بودن محیط طراحی شده توسط معمار است. بنابراین نیاز به برنامه ریزی دقیق و مهارت بسیار بالایی دارد. فضا با نور تعریف می شود. چشمان ما برای دیدن اشکال از طریق نور طراحی شده اند. تکنیک های طراحی ساده می تواند کارایی ساختمان را افزایش دهد و مکانی زیباتر، سالم تر و کارآمدتر ایجاد کند. با توجه به تنوع زیاد در زمینه نورپردازی، شاید طراحی نورپردازی منزل یا محل کار برای شما کاری سخت و گیج کننده باشد. نورپردازی با توجه به محیط انجام می شود. تعیین میزان نور مورد نیاز هر اتاق و فضا بستگی به فعالیت هایی دارد که قرار است در آن مکان انجام شود. شما می توانید با توجه به خصوصی یا عمومی بودن کاربر آن مکان؛ سطح نور مورد نیاز را تنظیم کنید. مثال: نور بیشتر: لابی، آشپزخانه، دفتر، فروشگاه، کلاس درس، نور کمتر: اتاق خواب، اتاق تلویزیون، گاراژ، کمد، حمام

انواع نورپردازی ساختمان در شیراز

یکی از عواملی که در تغییر دکوراسیون خانه بسیار موثر است و عمدتاً نمایان است نورپردازی ساختمان است. نورپردازی ساختمان را می توان به دو دسته کلی نورپردازی اصلی و نورپردازی فرعی تقسیم کرد. هدف اصلی از نورپردازی در شیراز تامین نور کافی برای فضای مورد نظر است. به طور عمده روشنایی خانه توسط لوستر تامین می شود. قاعدتاً لوستر داخلی باید با وسایل منزل هماهنگ باشد. اگر سبک کلی خانه کلاسیک است، می توانید از لوستر برنزی یا برنجی استفاده کنید. اما اگر سبک دکوراسیون داخلی خانه مدرن است، برای نورپردازی خانه باید از یک لوستر مدرن مطابق با طرح کلی یا در مواردی از نوار نور در سقف استفاده کرد.
هدف از نورپردازی جانبی اغلب نورپردازی داخلی دکوراتیو است. عمدتاً برای روشنایی ثانویه داخلی از نوارمخفی و چراغ های هالوژن استفاده می شود. برای نصب هالوژن سقفی یا نور مخفی باید سیستم سقف گچی یا سقف کناف در طراحی داخلی دکوراسیون از پیش تعیین شده باشد. برای نورپردازی مغازه یا سقف فضای اداری می توان نورپردازی اصلی را با پنل های ال ای دی و دیوارکوب های تزئینی برای نورپردازی ثانویه تهیه کرد. همچنین تعیین تعداد وسایل روشنایی داخلی بستگی به مساحت کل فضا و کاربری آن دارد که توسط نرم افزارهای مهندسی خاص تعیین می شود. به طور کلی نورپردازی ساختمان باید در طراحی داخلی مورد توجه قرار گیرد زیرا تاسیسات برقی مانند سیم کشی ساختمان و به ویژه تجهیزات و وسایل تزئینی نورپردازی داخلی باید نصب شوند. به عنوان مثال اگر پس از اتمام گچ بری و رنگ آمیزی ساختمان به فکر نورپردازی دکوراتیو سقف یا دیوار افتادیم، باید مسیر لوله برق را تخریب کرده و لوله پلی برق، کلید و پریز را قرار دهیم.

نورطبیعی و نور مصنوعی در شیراز

نور طبیعی: روشنایی نورطبیعی در مقایسه با نور مصنوعی بسیار بالاست اما با توجه به ساعات مختلف روز متفاوت است. نوری که از پنجره ها وارد فضای ساختمان می شود با استفاده از مدل های متنوع پرده تنظیم شده و در صورت نیاز فضا را روشن می کند. ساخت ساختمان های مختلف باید به گونه ای انجام شود که نور طبیعی از طریق پنجره ها یا نورگیرها وارد فضای داخلی شود. تا حد امکان بهتر است پنجره های زیادی در ساختمان تعبیه شود اما در صورت عدم امکان می توانید نورگیرها را نصب کنید. نورگیرهایی که در پشت بام ساختمان های چند طبقه قرار دارند، حتی در روزهای ابری، نور کافی را برای محیط داخلی فراهم می کنند.
نور مصنوعی: در شب به دلیل کمبود نور طبیعی باید از عناصر روشنایی برای انجام فعالیت های مختلف استفاده کرد. در واقع نورمصنوعی به استفاده از نوری غیر از نور طبیعی خورشید اشاره دارد. نورپردازی متمرکز که به آن نورپردازی نقطه ای نیز می گویند، تنها یک نقطه از فضا را روشن می کند. نور متمرکز در طراحی داخلی یا خارجی ساختمان برای برجسته کردن برخی از عناصر مانند یک مجسمه تاریخی یا یک اثر هنری استفاده می شود. با استفاده از این نور فضایی بی مصرف و بی اهمیت به فضایی جذاب و زیبا تبدیل می شود. روشنایی منتشر،این نورپردازی همانطور که از نامش پیداست نور را به یک اندازه در فضا پخش می کند و نور لازم را برای فعالیت های مختلف فراهم می کند. روشنایی موضعی برخلاف نور منتشر، از نور موضعی برای نورپردازی یک فضای خاص مانند میز ناهار خوری یا میز مطالعه استفاده می شود. در واقع این نور فضای خاصی را از سایر قسمت های ساختمان جدا می کند.

نورپردای هوشمند در شیراز

در دنیای مدرن امروزی با پیشرفت علم و فناوری، نورپردازی ساختمان به صورت هوشمند اجرا می شود. سیستم روشنایی هوشمند این امکان را برای ساکنین فراهم می کند تا با استفاده از نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه یا لپ تاپ، نور ساختمان را کنترل کنند. این نرم افزارها شدت نور لامپ و یا حتی رنگ آن را تغییر می دهند و می توانند نور را حتی از راه دور و خارج از ساختمان کنترل کنند. نورپردازی هوشمند به طور قابل توجهی منجر به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان می شود و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و هزینه قبوض برق را کاهش می دهد. با اجرای این روش نورپردازی از لامپ های اضافی جلوگیری شده و میزان نور برحسب نیاز تنظیم می شود.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |