رزرو مشاوره
اجرای فضای سبز شیراز
    
بازدید: 248
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی و اجرای فضا سبز در شیراز

تصاویری از انواع طراحی فضای سبز همه ما فضاهای سبز زیادی دیده ایم، اما برخی از این فضاها برای ما جذابیت بیشتری دارند. دلیل این مشکل دستکاری هایی است که در طراحی این فضاهای سبز انجام شده است. امروزه بیشتر این دستکاری ها ابتدا توسط نرم افزارهای سه بعدی انجام می شود سپس در صورت امکان این طرح ها اجرا می شود. این نرم افزارها به کاربر این امکان را می دهند که هر شاخصی را در فضای باز شبیه سازی کند. به همین دلیل طراحی فضای سبز با این نرم افزارها مزایای زیادی دارد. حتی حیاط های کوچک نیز با طراحی باغ ها و فضای سبز و چمن مصنوعی بسیار زیبا می شوند. در این طرح ها عوامل زیادی در نظر گرفته می شود. طراحی مسیرهای سنگفرش شده، ایده های طراحی حوض کوچک در وسط فضاهای باز، ساخت مدل های زیبای آبنما، کاشت انواع گل و گیاه و ... از جمله این عوامل هستند. 

روف گاردن یا بام سبز درشیراز

روف گاردن نوعی فضای سبز است که بر روی پشت بام ساختمان ها اجرا می شود. بام سبز به گونه ای طراحی شده است که دارای مزایای فراوانی به شرح زیر است:
  • به حفظ انرژی کمک می کند.
  • طول عمر سقف را افزایش می دهد.
  • امکان زهکشی پایدار شهری (کاهش سیل)
  • کیفیت هوا را بهبود می بخشد.
  • به کاهش صدا کمک می کند.

اهداف ایجاد فضای سبز در شیراز

فضاهای سبز برای اهداف زیر ایجاد می شود:
تنوع زیستی بیشتر
گسترش فضاهای سبز به ایجاد لایه جدیدی از تنوع زیستی شهری کمک می کند. وجود این لایه جدید با گیاهانی که زیستگاه و غذای گونه‌ها را ایجاد می‌کنند، تأثیر مستقیمی بر تولید محیط‌های طبیعی بکر و متنوع دارد که برای ارتقای کیفیت زندگی و رفاه در شهرهای امروزی ضروری است.
کاهش آلودگی هوا
یکی از مشکلات رایج در شهرهای ما افزایش آلودگی هوا است. گیاهان در محیط های شهری به عنوان فیلتری برای مضرترین آلاینده های هوا عمل می کنند. به عنوان مثال، یک متر مربع فضای سبز می تواند سالانه تا 200 گرم ذرات ریز آلوده را که برای سلامتی مضر است حذف کند.
بهبود مدیریت آب شهری
آب باران را می توان در شهرها حفظ کرد و رطوبت را افزایش داد. فضاهای سبز می توانند آب باران را جذب کرده و رواناب را کاهش دهند که این خود می تواند از فروپاشی سیستم های فاضلاب شهری جلوگیری کند.
کاهش اثرات گرمایش زمین
افزایش دما، افزایش بارندگی های شدید، امواج گرما و گسترش بیماری ها از جمله پیامدهای گرمایش زمین در شهرها است. ایجاد یک اکوسیستم سبز شهری جدید این پیامدها را مستقیماً بر سلامت و رفاه شهروندان کاهش می دهد. بهبود عایق حرارتی ساختمان ها ساخت فضاهای سبز در محیط های شهری باعث عایق بندی هوا می شود که منجر به خنک شدن هوا در ماه های تابستان و گرم شدن هوا در ماه های سرد سال می شود. مصرف انرژی را می توان تا 25 درصد در تابستان و تا 10 درصد در زمستان کاهش داد. مطالعات متعدد نشان دهنده اثرات مفید محیط های سبز بر افراد مانند کاهش استرس، کاهش بیماری های تنفسی و قلبی عروقی و بهبود تمرکز است. به همین ترتیب استفاده از فضاهای سبز در تمامی مناطق شهری ابزاری قدرتمند برای افزایش کیفیت زندگی است.




تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |