رزرو مشاوره
روف گاردن مدرن در شیراز
    
بازدید: 264
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی و اجرای روف گاردن در شیراز

روف گاردن فضای سبزی است که معمولاً بر روی پشت بام ساختمان طراحی و ساخته می شود. طراحی روف گاردن مدرن در شیراز در واقع فضای بلااستفاده پشت بام را به فضایی مجلل، زیبا و کاربردی تبدیل می کند. با افزایش آپارتمان نشینی، استفاده از روف گاردن نیز افزایش یافته است. اولین نکته برای ساخت و اجرای روف گاردن، انتخاب سبک طراحی آن است. پس از انتخاب سبک طراحی مورد نظر خود، می توانید با توجه به سبکی که در نظر دارید، گیاهان، مبلمان و سایر موارد ضروری را انتخاب کنید.

در طراحی روف گاردن، سبک مدرن بسیار خاص و متفاوت است. منحنی ها و قوس ها می توانند در اجرای روف گاردن های مدرن کمک زیادی به طراح کنند. هدف از طراحی و اجرای روف گاردن کسب آرامش از محیط است. اگر طراح بتواند علاوه بر ایجاد فضای سبز زنده از عناصر آب و آتش نیز استفاده کند، می توان گفت که طرح را به درستی به پایان رسانده است. استفاده از وسایل و تجهیزات مدرن در بام سبز و آلاچیق های مختلف از ویژگی های بارز این سبک است.


انواع سبک روف گاردن مدرن:

بام سبز گسترده

در طراحی روف گاردن گسترده در شیراز، عمق و پوشش گیاهی آن نسبت به انواع دیگر کمتر در نظر گرفته می شود. بنابراین نصب و نگهداری آن نیز بسیار ساده و ارزان است. عناصر به کار رفته در ساخت آن معمولا گل، گیاهان سبک و چمن مصنوعی با سنگ های تزئینی است.

بام سبز فشرده

برای طراحی روف گاردن فشرده در شیراز باید عمق بیشتری را به آن اختصاص دهید. ساخت روف گاردن یا بام سبز فشرده با پوشش گیاهی زیاد در ساختمان های جدید با زیربنای مستحکم اجرا می شود. عناصر به کار رفته در ساخت این سبک شامل چمن مصنوعی، درختان و درختچه ها و انواع گل و گیاه و سنگ فرش در برخی از قسمت های کف می باشد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن به عوامل مختلفی از جمله ساختار ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما بستگی دارد.

روف گاردن های دائمی یا ثابت
روف گاردن مدولار: طراحی روف گاردن ثابت مدرن در شیراز آن را در دراز مدت مفیدتر می کند و باید زیرساخت های مناسبی برای طراحی این نوع روف گاردن فراهم شود. روف گاردن های مدولار که در ایران به آنها باکس گیاهی نیز می گویند دارای استانداردهای خاصی هستند که باید آنها را رعایت کنید.
 بام سبز مدولار: در این سبک سقف از پیشخوان های مخصوص برای کاشت گل و گیاه استفاده می شود. معمولاً طراحی روف گاردن بر روی یک لایه پیوسته از کف بام انجام می شود، اما در روف گاردن به سبک جعبه ای، محیط کاشت مدولار و ناپیوسته است.
روف گاردن باکس: برای آپارتمان های مسکونی مناسب است.
بام سبز ترکیبی: برای اینکه سقف ساختمان ها وزن زیادی را تحمل نکنند، در طراحی مدرن روف گاردن از ترکیب دو سبک پهن و فشرده استفاده می کنند. عناصر به کار رفته در این سبک شامل انواع درختچه ها، چمن مصنوعی یا طبیعی، انواع گل و گیاه، چوب یا ماسه و سنگریزه است. در این سبک از روف گاردنها معمولاً مساحت محدودی برای کاشت درخت و سنگ کاری در نظر گرفته می شود.
 

نورپردازی در روف گاردن مدرن 
در طراحی روف گاردن در شیراز نورپردازی بسیار مهم است. می توانید با طراحی نورپردازی مدرن و مناسب به فضای باغ ایجاد شده در پشت بام عمق و حال و هوا ببخشید و علاوه بر این در شب نورپردازی مناسب تشخیص راه ورودی و خروجی را آسان می کند. اگر می خواهید فضایی احساسی و صمیمی در باغ روی پشت بام ایجاد کنید، می توانید نورپردازی کم شدت و ظریفی را در بالای دیوارها یا زیر درختان طراحی کنید. همچنین استفاده از مجسمه های زیبای سنگی و چوبی در کنار نورپردازی مدرن و کاربردی امکان پذیر است و می تواند فضای متفاوتی را در روف گاردن ایجاد کند.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |