رزرو مشاوره
پتینه کاری با ورق طلا در شیراز
    
تعداد بازدید: 1544
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/8

یکی از روش هایی که برای رنگ آمیزی و لعاب کاری اشیا و جلوه دادن به دکوراسیون خانه بسیار مورد توجه قرار می گیرد، رنگ آمیزی دیوارها و استفاده از تکنیک های جدید در نقاشی ساختمان است.

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

پتینه کاری در شیراز

پتینه کاری یکی از تکنیک هایی است که اخیراً در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به یکی از روش های پتینه کاری در شیراز یعنی استفاده از ورق طلا بپردازیم.

علاوه بر سطوح سقف و دیوار سطح دیگری که بسیار برای کار مناسب می باشد سطوح گچ بری شده توسط دستان هنرمند گچ برها می باشد که می توان با در نظر گرفتن وضعیت گل ها و طرح های گچ بری شده توسط رنگ جلوه فوق العاده زیبایی به هنر گچ بری داد.

در واقع پتینه ابزار مکمل کار گچ بر می باشد و همچنین می توان با استفاده از ورق طلا یا نقره و یا مس جلوه خاصی به گچ بری ها بخشید.

استفاده از ورق های طلا، نقره یا مس در شیراز تکنیک هایی هستند که اخیرا برای رنگ آمیزی و لعاب دادن و جلوه دادن به کار استفاده می شوند. در گذشته از این تکنیک در ساخت صنایع دستی، چوبی و ... استفاده می شد، اما امروزه از این محصول برای ساخت ابزار سقفی و دیواری نیز استفاده می شود.

می توان تکنیک پتینه کاری در شیراز را یکی از پرکاربردترین تکنیک های ساخت پتینه نامید. اجرای این طرح نیازمند صبر، حوصله، دقت و ظرافت است. از این تکنیک می توان در نقاشی ساختمان های لوکس استفاده کرد.

نکاتی برای پتینه کاری با ورق طلا

در مورد پتینه کاری با ورق طلا در شیراز باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

این تکنیک بر روی سطوح یکنواخت جلوه ای ندارد و بهتر است برای سطوح دیوارها و سقف هایی که نازک کاری و یا دارای برجستگی و فرورفتگی هستند از آن استفاده کنید تا به زیبایی فضا بیفزاید و در نهایت کار بسیار زیباتر و چشم نوازتر شود.

توجه داشته باشید که هرگز تمام سطح یک ستون یا دیوار را به طور کامل با ورق طلا نپوشانید، زیرا قطعاً در نهایت به آن شکلی که می‌خواهید نخواهید رسید. همچنین اگر بخواهید در بخش زیادی از آن استفاده کنید، هزینه زیادی خواهید داشت.

زمانی که تصمیم به پوشاندن یک سطح کامل از یک دیوار یا یک ستون ساختمانی دارید، بدانید که در پایان کار، قطعاً سطح شما دارای  مربع های سایه دار به شکل قابل توجهی خواهد بود که بخشی از اصالت ورق طلا است نه عیب یا ضعف و مهارت مجری ورق طلا نقره و…


انواع پتینه کاری ساختمان

معرفی انواع پتینه موضوعی پرحجم و گسترده است.

زیرا طبق تعریف ارائه شده پتینه کاری به هر عملی اطلاق می شود که منجر به کهنه کاری و ایجاد ظاهری فرسوده در اشیا یا دکوراسیون داخلی شود.

اما در صنعت معماری این طیف وسیع تعریف در سرفصل هایی مانند پتینه گچی یا پتینه برجسته، پتینه آکریلیک و پتینه رنگ روغن خلاصه می شود و عناوین دیگر روش ها در این سه مجموعه گنجانده شده است.

پتینه رنگ روغن

توسط مواد روغنی یا رنگ روغن اجرا می شود و به عبارتی متریال برای اجرای کار، رنگ روغن و پیگمنت های روغنی است.

پتینه اکریلیک (رنگ پایه آب)

همانطور که از نام این پتینه پیداست، متریال این نوع پتینه رنگ های پایه آب یا اکریلیک است که توسط پیگمنت های مربوطه رنگ می شود.

پتینه های پلاستر

پتینه های پلاستر به دو دسته پلاسترهای برجسته و پلاستر صاف تقسیم می شوند و پتینه های برجسته به این معناست که کار با خمیرانجام می شود.

با این حال پتینه کاری با ورق طلا و نقره دارای ظرافت قابل توجهی است که نیاز به تخصص و مهارت دارد.برنادکور با بیش از 20 سال سابقه در زمینه پتینه کاری در شیراز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. 

 

 

از   7   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |