رزرو مشاوره
اجرای کابینت نئوکلاسیک شیراز
    
بازدید: 109
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی واجرای کابینت نئوکلاسیک در شیراز

طرح ها و مدل های کابینت آشپزخانه روزبه روز در حال گسترش است و هر روز با انواع متنوع و کارآمد تری از کابینت آشپزخانه مواجه می شویم. کابینت مدرن و کابینت کلاسیک دو نوع اصلی از سبک و طراحی کابینت آشپزخانه درشیرازهستند که هر کدام طرفداران بیشماری را به خود جذب کرده اند. طراحان دکوراسیون منزل از تلفیق و ترکیب این دو سبک اصلی، نوع دیگری از طراحی کابینت که به کابینت نئوکلاسیک معروف است را ارائه کرده اند. همانطور که از نام این کابینت پیداست، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و طبیعی است که تا حدودی ویژگی های هر دو را در خود جای دهد.

کابینت نئوکلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه ای ساده و در عین حال کاربردی را برای شما ایجاد می کند. این کابینت در عین شیک بودن دارای عناصر دکوراتیو ساده ای است که ظاهری مدرن و مجلل ایجاد می کند و در واقع آمیخته ای از هنر و طرح های اشرافی است که با مدرنیته و سادگی ترکیب شده است.

سادگی و تزئینات کم به کار رفته در سبک نئوکلاسیک باعث می شود به زودی از دست چنین کابینت هایی خسته نشوید و سال ها از دیدن آن ها لذت ببرید.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک در شیراز

نئوکلاسیک به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرن 18 و 19 اروپا رایج بود. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر اساس امکانات و ویژگی های سبک مدرن! یعنی شما کابینت و آشپزخانه ای با ویژگی های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت کابینت های کلاسیک گرایش دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است. در زیر ویژگی های کابینت نئوکلاسیک آورده شده است.

1.در این نوع کابینت طرح های ساده ای بر روی کابینت ها ایجاد می شود و جزئیات ظریفی دیده می شود.
2.در کابینت نئوکلاسیک، خطوط دایره ای منحنی و ساده به وفور دیده می شود.
3.کابینت نئوکلاسیک در رنگ های مختلفی ساخته می شود اما رنگ طوسی، قهوه ای و تمام سفید پر کاربردترین رنگ مورد استفاده در این سبک کابینت است. 
4.کابینت نئوکلاسیک برگرفته از طرح های اروپایی قرن 18 و 19 است و عناصر آن دوران در ساخت این کابینت حضوردارند.
5.تقارن بخشی جدایی ناپذیرازکابینت نئوکلاسیک است.
6.از کابینت های نئوکلاسیک در آشپزخانه های بزرگ و کوچک استفاده می شود.
7.رنگ های رایج کابینت نئوکلاسیک معمولا ملایم و سرد هستند.
8.کابینت های نئوکلاسیک کابینت هایی با ارتفاع بالا هستند و معمولا تا سقف ادامه پیدا می کنند به همین دلیل جزو کابینت های جادار محسوب می شوند.
9.در کابینت نئوکلاسیک معمولا از متریال سنگ به عنوان کابینت و پیشخوان استفاده می شود.
10.در سبک نئوکلاسیک، چند ردیف کابینت درب شیشه ای در آشپزخانه وجود دارد.
11.درآشپزخانه های نئوکلاسیک دست شما برای انتخاب وسایل و لوازم مدرن باز نیست و باید از وسایلی استفاده کنید که طرح و رنگ سنتی و کلاسیک تری دارند.

کابینت نئوکلاسیک از چه موادی ساخته شده است؟

چوب طبیعی یکی از رایج ترین مصالحی است که در ساخت کابینت نئوکلسیک در شیراز استفاده می شود زیرا طراحی آن آسان است. علاوه بر چوب، ممبران یکی دیگر از گزینه های پرکاربرد در ساخت کابینت های نئوکلاسیک است. این ممبران نسبت به چوب طبیعی قیمت بسیار مناسب تری دارد و از ام دی اف خام ساخته شده است. برای ایجاد طرح های نئوکلاسیک روی ام دی اف خام در دستگاه CNC قرار می گیرد و این دستگاه طرح های مورد نظر را روی آن پیاده می کند و سپس با لایه پی وی سی روی آن را می پوشاند.

تفاوت بین کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک در شیراز

کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهرشبیه به کابینت کلاسیک است اما خبری از تزئینات شلوغ و نقش برجسته روی آن نیست و طراحی آن به یک قاب یا خط ساده محدود شده است. در حالی که سبک کلاسیک در نظر بیننده بسیار باشکوه و مجلل به نظر می رسد.

کابینت کلاسیک خود به انواع مختلفی طبقه بندی می شود، اما همه آنها یک ویژگی مشترک دارند و آن وجود تزئینات مجلل و پر زرق و برق است. درهای ابزاردار، ستون ها و سرستون های کنده کاری شده، دستگیره های طرح دار، حتی منبت کاری و کنده کاری در این گونه آشپزخانه ها به چشم می خورد. کابینت کلاسیک در مدل مجلل خود از چوب طبیعی ساخته شده و تزئینات و کنده کاری های آن عمدتا با دست انجام می شود. به همین دلیل ارزش مادی و معنوی زیادی دارد.

تفاوت بین کابینت های نئوکلاسیک و مدرن در شیراز

بر خلاف نوع کلاسیک، کابینت مدرن در سادگی و بدون تزئین طراحی و ساخته شده است و مناسب کسانی است که ترجیح می دهند محیطی ساده و شیک داشته باشند. کابینت مدرن تمایل زیادی به سادگی دارد و با دستگیره های ساده یا مخفی یا حتی بدون دستگیره ساخته می شود.

کابینت های مدرن گزینه خوبی برای آشپزخانه های کوچک هستند زیرا این کابینت ها معمولا تا سقف امتداد دارند و فضای کافی برای قرار دادن ظروف و لوازم را ایجاد می کنند. علاوه بر این، به دلیل سادگی، آشپزخانه کوچک شما را مرتب و آرام جلوه می دهند.

کابینت های نئوکلاسیک در شیراز به سادگی کابینت های مدرن نیستند و ممکن است دارای فرورفتگی یا برآمدگی در یک خط باشند. علاوه بر این، اکثر کابینت های نئوکلاسیک دارای دستگیره هستند. اگرچه این دسته ها مانند سبک کلاسیک تزئین و کار نشده اند، اما به سادگی سبک مدرن نیز نیستند. درسبک مدرن اکثر دستگیره ها یک میله بلند فلزی ساده هستند اما مدل دسته کابینت های نئوکلاسیک بیشتر به صورت توپی و دسته گرد طراحی شده است.

انواع کابینت نئوکلاسیک در شیراز

یکی از طبقه بندی های کابینت های نئوکلاسیک بر اساس نوع بدنه و جنس آن است. از این نظر کابینت های نئوکلاسیک به چند دسته تقسیم می شوند:

1-کابینت روکش چوب
2-کابینت تمام چوب
3-کابینت با رنگ جلا
4-کابینت انزو
5-کابینت ممبران
مدل های ذکر شده از نظر ظاهری هیچ تفاوتی در طرح و مدل ندارند و تنها نوع متریال و کیفیت آن ها با نمونه های دیگر متفاوت است.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |