رزرو مشاوره
آشپزخانه نئوکلاسیک شیراز
    
بازدید: 170
    

شرکت دکوراسیون داخلی برنا

جهت مشاوره حضوری و تلفنی با کارشناسان شرکت برنادکور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09024483902

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام برنادکور دنبال کنید.

------------------------------------------------------------------------------

طراحی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی شیراز

نئوکلاسیک در لغت به معنای کلاسیک مدرن است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرن 18 و 19 اروپا رایج بود. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر اساس امکانات و ویژگی های سبک مدرن! یعنی شما کابینت و آشپزخانه ای با ویژگی های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت کابینت کلاسیک گرایش دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است. کابینت نئوکلاسیک 2023 در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک و یک آشپزخانه ساده است.

این کابینت در عین شیک بودن دارای عناصر دکوراتیو ساده ای است که ظاهری مدرن و مجلل ایجاد می کند و در واقع آمیخته ای از هنر و طرح های اشرافی است که با مدرنیته و سادگی ترکیب شده است. سادگی و تزئینات کم به کار رفته در سبک نئوکلاسیک باعث می شود که زود از دست این گونه کابینت ها خسته نشوید و سال ها از دیدن آن ها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک در طراحی داخلی آشپزخانه های شیراز

همانطور که گفته شد، کابینت نئوکلاسیک بیشتر شبیه کابینت کلاسیک است، اما شباهت زیادی به آن ندارد! برای درک بهتر تفاوت کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم:

کابینت کلاسیک در طراحی داخلی شیراز

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه یادآور خانه های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده بسیار باشکوه و مجلل جلوه می کند. کابینت کلاسیک خود به انواع مختلفی طبقه بندی می شود، اما همه آنها دارای یک ویژگی هستند و آن وجود تزئینات مجلل و پر زرق و برق است. انواع درهای ابزاردار، ستون ها و سرستون های مجلل، دستگیره های زیبا و شکیل در این گونه آشپزخانه ها به چشم می خورد که در کنار هم آشپزخانه ای اشرافی و سلطنتی را برای شما رقم می زند. کابینت کلاسیک در مدل مجلل خود از چوب است و تزئینات و کنده کاری ها عمدتاً با هنر دست انجام می شود به همین دلیل ارزش مادی زیادی دارد.

کابینت مدرن و کابینت نئومدرن در طراحی داخلی شیراز

بر خلاف نوع کلاسیک، کابینت مدرن بدون تزئینات و در سادگی کامل طراحی و ساخته شده است و مناسب کسانی است که ترجیح می دهند محیطی ساده داشته باشند. در کابینت های مدرن از متریال های مختلفی مانند ام دی اف، هایگلاس، ممبران و... استفاده می شود. کابینت مدرن تمایل زیادی به سادگی دارد و با دستگیره های ساده یا مخفی یا حتی بدون آن ساخته می شود.
کابینت های مدرن گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک هستند زیرا این کابینت ها معمولا تا سقف امتداد دارند و به دلیل سادگی آشپزخانه را مرتب تر جلوه می دهند.
سبک معماری نئومدرن، پست مدرن و به دنبال آن کابینت نئومدرن و کابینت پست مدرن از سال 1970 رواج یافت و در آن سعی شد ایرادات و معایب سبک مدرن مورد هدف قرار گیرد و اصلاح شود. بنابراین می توان این کابینت ها را طرح های اصلاح شده به سبک مدرن دانست.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در شیراز

اکنون که به طور مختصر با کابینت کلاسیک و ویژگی های آن آشنا شدیم، به تفاوت های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک می پردازیم. با توجه به تعریف کابینت مدرن و کلاسیک می توان حدس زد که کابینت نئوکلاسیک چیزی بین این دو است. از طرفی طرح های شلوغ و پیچیده کابینت کلاسیک را ندارد و از طرف دیگر به سادگی کابینت مدرن نیست! کابینت نئوکلاسیک بسیار ساده تر از کابینت کلاسیک است و درها و بدنه آن حکاکی های محدودی دارد. همچنین، کابینت نئوکلاسیک معمولاً بلندتر از کابینت کلاسیک طراحی می شود تا موارد بیشتری را در خود جای دهد.

ویژگی کابینت نئوکلاسیک در شیراز

در این نوع کابینت طرح های ساده ای بر روی کابینت ها ایجاد می شود و جزئیات به صورت محدود دیده می شود.
در کابینت نئوکلاسیک، خطوط دایره ای منحنی و ساده به وفور دیده می شود.
کابینت نئوکلاسیک در رنگ های مختلفی ساخته می شود اما رنگ های خاکستری و سفید رایج ترین رنگ های مورد استفاده در این سبک از کابینت ها هستند.
کابینت نئوکلاسیک برگرفته از طرح های اروپایی قرن 18 و 19 است و عناصر مربوط به آن دوران در ساخت این کابینت وجود دارد.
تقارن بخشی جدایی ناپذیر از کابینت نئوکلاسیک است.
از کابینت های نئوکلاسیک در آشپزخانه های بزرگ و کوچک استفاده می شود.
رنگ های رایج کابینت نئوکلاسیک معمولا ملایم و سرد هستند.
کابینت های نئوکلاسیک کابینت هایی با ارتفاع بالا هستند و معمولا تا سقف ادامه پیدا می کنند به همین دلیل جزو کابینت های جادار محسوب می شوند.





تمام حقوق برای برنا دکور محفوظ می باشد |